ରାତ୍ର ତାଜା ଖବର 21.08.2025 (ଗୁରୁବାର)

ରାତ୍ର ତାଜା ଖବର 26.08.2025 (ମଙ୍ଗଳବାର)

ରାତ୍ର ତାଜା ଖବର 21.08.2025 (ଗୁରୁବାର)

ପ୍ରକାଶନ ସମୟ:  21.08.2025 (ଗୁରୁବାର), ରାତ୍ର 9:00
ଲେଖକ: ଓଡ଼ିଆନ୍ୟୁଜ୍.କୋ.ଇନ୍ ବ୍ୟୁରୋ ନିଜଭାଷାରେ ଖବର, ନିଜ ମାଟିର ସ୍ୱର ।


ରାଷ୍ଟ୍ରପତି ପୁଟିନଙ୍କୁ EAM ଜୟଶଙ୍କର ଭେଟିଛନ୍ତି

ବୈଦେଶିକ ମନ୍ତ୍ରୀ ଏସ ଜୟଶଙ୍କର ଗୁରୁବାର ରୁଷ ରାଷ୍ଟ୍ରପତି ଭ୍ଲାଦିମିର ପୁଟିନଙ୍କୁ ଭେଟି ଭାରତ-ରୁଷ ସମ୍ପର୍କକୁ ଆହୁରି ବିସ୍ତାର କରିବା ପାଇଁ ଆଲୋଚନା କରିଥିବା ଜଣାପଡିଛି।

ଜୟଶଙ୍କର ରୁଷ ବୈଦେଶିକ ମନ୍ତ୍ରୀ ସେର୍ଗେ ଲାଭରୋଭଙ୍କ ସହ ବିସ୍ତୃତ ଆଲୋଚନା କରିବାର କିଛି ଘଣ୍ଟା ପରେ ଏହି ବୈଠକ ହୋଇଥିଲା, ଯାହା ମୁଖ୍ୟତଃ ଦୁଇ ଦେଶ ମଧ୍ୟରେ ବାଣିଜ୍ୟ ସମ୍ପର୍କକୁ ବିସ୍ତାର କରିବା ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ଦେଇଥିଲା।

“ଆମେ ବିଶ୍ୱାସ କରୁଛୁ ଯେ ଦ୍ୱିତୀୟ ବିଶ୍ୱଯୁଦ୍ଧ ପରେ ଭାରତ ଏବଂ ରୁଷ ମଧ୍ୟରେ ସମ୍ପର୍କ ବିଶ୍ୱର ପ୍ରମୁଖ ସମ୍ପର୍କ ମଧ୍ୟରୁ ସବୁଠାରୁ ସ୍ଥିର ରହିଛି,” ଜୟଶଙ୍କର ଲାଭରୋଭଙ୍କ ସହିତ ଏକ ମିଳିତ ଗଣମାଧ୍ୟମ ବ୍ରିଫିଂରେ କହିଥିଲେ।

“ଭୌଗୋଳିକ-ରାଜନୈତିକ ସମନ୍ୱୟ, ନେତୃତ୍ୱ ସମ୍ପର୍କ ଏବଂ ଲୋକପ୍ରିୟ ଭାବନା ଏହାର ପ୍ରମୁଖ ପ୍ରେରକ ରହିଛି,” ସେ କହିଛନ୍ତି।

ନଭେମ୍ବର କିମ୍ବା ଡିସେମ୍ବରରେ ରାଷ୍ଟ୍ରପତି ପୁଟିନଙ୍କ ଭାରତ ଗସ୍ତର ବିଭିନ୍ନ ଉପାଦାନକୁ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ବୈଦେଶିକ ମନ୍ତ୍ରୀ ମଙ୍ଗଳବାର ମସ୍କୋରେ ଅବତରଣ କରିଥିଲେ।

ପାଳିତ କୁକୁର ପାଇଁ ଝଗଡ଼ା ନେଇ ଏଫଆଇଆରକୁ ଖାରଜ କଲେ ଦିଲ୍ଲୀ ହାଇକୋର୍ଟ, ପକ୍ଷମାନଙ୍କୁ ପଶୁ ଆଶ୍ରୟସ୍ଥଳ ପାଇଁ ଟଙ୍କା ଦେବାକୁ କହିଲେ

ଦିଲ୍ଲୀ ହାଇକୋର୍ଟ ପୋଷା କୁକୁରମାନଙ୍କୁ ପରିଚାଳନା କରିବା ନେଇ ଝଗଡ଼ା ଯୋଗୁଁ ପଡ଼ୋଶୀମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ହୋଇଥିବା ଏଫଆଇଆରକୁ ରଦ୍ଦ କରିଦେଇଛନ୍ତି ଏବଂ ସେମାନଙ୍କୁ କୁକୁର ଆଶ୍ରୟସ୍ଥଳରେ ପ୍ରତ୍ୟେକଙ୍କୁ ୧୦,୦୦୦ ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ଦେବାକୁ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇଛନ୍ତି।

ବିଚାରପତି ଅରୁଣ ମୋଙ୍ଗା କହିଛନ୍ତି ଯେ ପକ୍ଷମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ବିବାଦ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ପ୍ରକୃତିର ଏବଂ ସେମାନଙ୍କ ପୋଷା କୁକୁରମାନଙ୍କୁ ପରିଚାଳନା କରିବା ସମ୍ପର୍କରେ ପଡ଼ୋଶୀମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଅନାବଶ୍ୟକ ପାର୍ଥକ୍ୟରୁ ଉତ୍ପନ୍ନ ହୋଇଛି।

“ଫୌଜଦାରୀ କାର୍ଯ୍ୟ ଜାରି ରଖିବା କୌଣସି ଉପଯୋଗୀ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ପୂରଣ କରିବ ନାହିଁ ଏବଂ ଏହା ଆଇନ ପ୍ରକ୍ରିୟାର ଅପବ୍ୟବହାର ସହିତ ସମାନ ହେବ। ଫୌଜଦାରୀ କାର୍ଯ୍ୟକୁ ରଦ୍ଦ ନକରିବା ଦ୍ୱାରା ଶତ୍ରୁତା ପୁଣି ଜାଗ୍ରତ ହେବ, ଯେତେବେଳେ ଏହାକୁ ରଦ୍ଦ କରିବା ଦ୍ୱାରା ପଡ଼ୋଶୀମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ସୌହାର୍ଦ୍ଦ୍ୟ ଏବଂ ସୌହାର୍ଦ୍ଦ୍ୟ ବୃଦ୍ଧି ପାଇବ,” କୋର୍ଟ ଅଗଷ୍ଟ ୨୦ ତାରିଖରେ ତାଙ୍କ ଆଦେଶରେ କହିଥିଲେ।

କୋର୍ଟ ଏଫଆଇଆରଗୁଡ଼ିକୁ ରଦ୍ଦ କରିବାକୁ ରାଜି ହୋଇଥିଲେ ଏବଂ ୟୁନିଟି ଫର୍ ଷ୍ଟ୍ରେ ଆନିମଲ୍ ଫାଉଣ୍ଡେସନ୍ ଦ୍ୱାରା ପରିଚାଳିତ ଏବଂ ପରିଚାଳିତ କୁକୁର ଆଶ୍ରୟସ୍ଥଳ ପାଇଁ ପ୍ରତ୍ୟେକଙ୍କୁ ୧୦,୦୦୦ ଟଙ୍କା ଦେବାକୁ କହିଥିଲେ।

ପକ୍ଷମାନେ ସେମାନଙ୍କର ବିବାଦର ସମାଧାନ କରିବା ପରେ କୋର୍ଟ ସେମାନଙ୍କର ଆବେଦନକୁ ଅନୁମତି ଦେଇଥିଲେ ଏବଂ କହିଥିଲେ, “ଏସବୁ, ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ଭାବରେ, ସେମାନଙ୍କର ପ୍ରିୟ ପାଳିତ ପଶୁଙ୍କ ନାମରେ। ପ୍ରକୃତରେ, ଏକ ମାମଲା ଯାହା ‘କୁକୁର ପ୍ରେମ ପାଇଁ’ ପୁନଃପରିଭାଷିତ କରେ।”

ଦୁଇଟି ଏଫଆଇଆର 2024 ମସିହାର ଏକ ଘଟଣାରୁ ଉଠିଥିଲା ​​ଯାହା ବିଷୟରେ ପକ୍ଷମାନେ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ସଂସ୍କରଣ ଦେଇଥିଲେ।

କୁକୁରମାନଙ୍କ ସହିତ ନିୟମିତ ଚାଲିବା ସମୟରେ ମତଭେଦ ବଢ଼ିଥିଲା, ଯାହା ଏକ ଉଷ୍ମ ବିବାଦର ରୂପ ନେଇଥିଲା ଯାହା ଆହୁରି ଏକ ଅପ୍ରୀତିକର ଝଗଡ଼ାରେ ପରିଣତ ହୋଇଥିଲା, ପ୍ରତ୍ୟେକ ପକ୍ଷ ପରସ୍ପର ବିରୁଦ୍ଧରେ ଆକ୍ରମଣ, ଧମକ ଏବଂ ଦୁର୍ବ୍ୟବହାର ଅଭିଯୋଗ କରିଥିଲେ।

ପକ୍ଷମାନଙ୍କ ପକ୍ଷରୁ ଉପସ୍ଥିତ ଓକିଲ ଦାଖଲ କରିଥିଲେ ଯେ ସେମାନଙ୍କ ମହକିଲଙ୍କ ପକ୍ଷରୁ ଏକ ଗମ୍ଭୀର ଭୁଲ ବୁଝାମଣା ଥିଲା ଯାହା FIR ଏବଂ କ୍ରସ୍ FIR ଦାଏର କରିଥିଲା। ସେମାନେ ପରେ ମାମଲାର ସମାଧାନ କରିଥିଲେ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଏକ ବୁଝାମଣାପତ୍ର ସ୍ୱାକ୍ଷରିତ ହୋଇଥିଲା।

ଆସାମରେ ୧୮ ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ ବୟସ୍କଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ ଆଧାର କାର୍ଡ ଜାରି କରାଯିବ ନାହିଁ: ହିମନ୍ତ

ଆସାମ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ହିମନ୍ତ ବିଶ୍ୱ ଶର୍ମା ଗୁରୁବାର ଘୋଷଣା କରିଛନ୍ତି ଯେ ଅବୈଧ ପ୍ରବାସୀମାନଙ୍କୁ ଭାରତୀୟ ନାଗରିକତା ପାଇବାରୁ ରୋକିବା ପାଇଁ ସତର୍କତାମୂଳକ ପଦକ୍ଷେପ ସ୍ୱରୂପ ରାଜ୍ୟରେ 18 ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ ବୟସର ଲୋକମାନଙ୍କୁ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ ଆଧାର କାର୍ଡ ମିଳିବ ନାହିଁ।

ଯଦି କେହି ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଆଧାର କାର୍ଡ ପାଇନାହାଁନ୍ତି, ତେବେ ସେମାନଙ୍କୁ ସେପ୍ଟେମ୍ବର 1 ରୁ କେବଳ ଗୋଟିଏ ମାସର ସମୟ ଦିଆଯିବ, ସେ ଏଠାରେ ଏକ କ୍ୟାବିନେଟ ବୈଠକ ପରେ ସାମ୍ବାଦିକମାନଙ୍କୁ କହିଛନ୍ତି।

ଅକ୍ଟୋବର ମାସରୁ 18 ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ ବୟସର ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କୁ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ ଆଧାର କାର୍ଡ ଆଉ ଜାରି କରାଯିବ ନାହିଁ, କେବଳ କିଛି ଲୋକଙ୍କୁ ଛାଡି।

ଚା ଜନଜାତି, ଅନୁସୂଚିତ ଜାତି ଏବଂ ଜନଜାତିର ଲୋକମାନେ 18 ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ ବୟସର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ଆଗାମୀ ଏକ ବର୍ଷ ପାଇଁ ନୂତନ ଆଧାର କାର୍ଡ ପାଇବା ଜାରି ରହିବ, ସର୍ମା ସ୍ପଷ୍ଟ କରିଛନ୍ତି।

ଭାରତୀୟ ଅନନ୍ୟ ପରିଚୟ ପ୍ରାଧିକରଣ (UIDAI) ଅନୁଯାୟୀ, ଆଧାର ପଞ୍ଜୀକରଣ ପାଇଁ କୌଣସି ବୟସ ସୀମା ନିର୍ଣ୍ଣୟ କରାଯାଇ ନାହିଁ। ଏପରିକି ଜଣେ ନବଜାତ ଶିଶୁ ମଧ୍ୟ ପଞ୍ଜୀକରଣ କରିପାରିବେ।

“ଆଧାର କାର୍ଡ ପ୍ରଦାନକୁ ପ୍ରତିବନ୍ଧିତ କରିବାର ନିଷ୍ପତ୍ତିକୁ ନାଗରିକଙ୍କ ପରିଚୟର ପ୍ରାମାଣିକତା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରୟାସର ଏକ ଅଂଶ ଭାବରେ ଦେଖାଯାଉଛି। ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ଗତ ଏକ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ବାଂଲାଦେଶରୁ ସମ୍ଭାବ୍ୟ ଅବୈଧ ପ୍ରବାସୀ ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତାକୁ ସମାଧାନ କରିବା ଉପରେ ସରକାରଙ୍କ ଧ୍ୟାନକୁ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ କରିଥାଏ,” ସରମା କହିଛନ୍ତି।

ସେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଯଦି ଜଣେ ପ୍ରକୃତ ଭାରତୀୟ ବୟସ୍କ ନାଗରିକ ଆଧାର ନେଟୱାର୍କରୁ ବାଦ ପଡ଼ିଯାଆନ୍ତି, ତେବେ ସେ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଜିଲ୍ଲା କମିଶନରଙ୍କ ନିକଟରେ ଆବେଦନ କରିପାରିବେ, ଯିଏ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ଯାଞ୍ଚ କରିବେ ଏବଂ “ବିରଳତମ” ମାମଲାରେ ତାହା ଜାରି କରିବେ।

“ଆସାମରେ ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ଆଧାର ସଂତୃପ୍ତି 103 ପ୍ରତିଶତ, ଯାହା ସୂଚିତ କରେ ଯେ କୌଣସି ଲୋକ ବାକି ନାହାନ୍ତି ଏବଂ କାର୍ଡ ସଂଖ୍ୟା ମୋଟ ଲୋକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟାଠାରୁ ଅଧିକ,” ସରମା କହିଛନ୍ତି।

ତଥାପି, ଚା ଜନଜାତି, ଏସସି ଏବଂ ଏସଟି ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ପାଇଁ ସଂତୃପ୍ତି ପ୍ରତିଶତ 96 ପ୍ରତିଶତ, ଯାହା ସୂଚାଇ ଦିଏ ଯେ ଏହି ଗୋଷ୍ଠୀର ସମସ୍ତ ଲୋକଙ୍କୁ ଆଧାର କାର୍ଡ ମିଳିନାହିଁ, ସେ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରିଛନ୍ତି।

ଏପରି ପଦକ୍ଷେପ ନେବାର କାରଣ ବିଷୟରେ ପଚରାଯିବାରୁ, ସରମା କହିଛନ୍ତି, “ଗତ ଗୋଟିଏ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ, ଆମେ ନିୟମିତ ଭାବରେ ଅବୈଧ ବାଂଲାଦେଶୀ ପ୍ରବାସୀଙ୍କୁ ଧରି ସେମାନଙ୍କୁ ପଛକୁ ଠେଲି ଦେଉଛୁ। ଗତକାଲି, ଆମେ ସାତ ଜଣଙ୍କୁ ପଛକୁ ଠେଲି ଦେଇଛୁ। ଆମେ ଜାଣିନାହୁଁ ଯେ କେହି ସୁରକ୍ଷା ଯାଞ୍ଚ ଦେଇ ଖସି ଯାଇପାରିବେ କି ନାହିଁ।

“ଏହା ଏକ ସତର୍କତାମୂଳକ ପଦକ୍ଷେପ, ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଭବିଷ୍ୟତରେ କୌଣସି ଅବୈଧ ବିଦେଶୀ ଭାରତୀୟ ନାଗରିକ ହୋଇପାରିବେ ନାହିଁ। ଏହା ଏକ ବଡ଼ ପ୍ରତିରୋଧକ ହେବ।”

ସେ ଏହା ମଧ୍ୟ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଅନୁପ୍ରବେଶ ପାଇଁ ରାଜ୍ୟର ଦୁର୍ବଳତାକୁ ବିଚାର କରି ବୟସ୍କମାନଙ୍କୁ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ ଆଧାର କାର୍ଡ ନ ଦେବାର ଏହି ନିଷ୍ପତ୍ତି ସ୍ଥାୟୀ ହେବ।

“ଏହି ପ୍ରତିରୋଧକ ପଦକ୍ଷେପ ଧର୍ମ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି ମାନଦଣ୍ଡ ନିର୍ବିଶେଷରେ,” ସରମା ଜୋର ଦେଇଥିଲେ।

ଏଫସିଆଇ ଓଡ଼ିଶାରେ 40,000 ମେଟ୍ରିକ୍ ଟନ୍ ରାଗି କ୍ରୟ ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖିଛି, କୋରାପୁଟ ଏବଂ ନବରଙ୍ଗପୁରରୁ ଆରମ୍ଭ ହେବ

ଭାରତୀୟ ଖାଦ୍ୟ ନିଗମ (FCI), ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ, ଚଳିତ ବର୍ଷ ଓଡ଼ିଶାରୁ 2,642 ମେଟ୍ରିକ୍ ଟନ୍ ଫିଙ୍ଗର ଟନ୍ ବାଜରା କ୍ରୟ କରିଛି, ଯାହାକୁ ସାଧାରଣତଃ ରାଗି କୁହାଯାଏ।

କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ପୁଲ୍ ପାଇଁ ଷ୍ଟକ୍ ସଂଗ୍ରହ କରାଯାଇଥିଲା ଏବଂ ସାଧାରଣ ବଣ୍ଟନ ବ୍ୟବସ୍ଥା (PDS) ମାଧ୍ୟମରେ ବଣ୍ଟନ କରାଯିବ।

ଲକ୍ଷ୍ୟ ଏବଂ ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ଉଠାଣ

FCI ଓଡ଼ିଶାରୁ 40,000 ମେଟ୍ରିକ୍ ଟନ୍ ରାଗି ସଂଗ୍ରହ କରିବାର ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖିଛି। ଏଥିମଧ୍ୟରୁ 2,642 ମେଟ୍ରିକ୍ ଟନ୍ ପୂର୍ବରୁ କୋରାପୁଟ ଏବଂ ନବରଙ୍ଗପୁର ଜିଲ୍ଲାରୁ ସଂଗ୍ରହ କରାଯାଇଛି। ଅବଶିଷ୍ଟ ପରିମାଣ ଆଦିବାସୀ ବହୁଳ ରାୟଗଡା, ମାଲକାନଗିରି, କୋରାପୁଟ ଏବଂ ନବରଙ୍ଗପୁର ଜିଲ୍ଲାରୁ ପର୍ଯ୍ୟାୟକ୍ରମେ କ୍ରୟ କରାଯିବ।

କୃଷି ଏବଂ କୃଷକ ସଶକ୍ତିକରଣ ବିଭାଗ, ଆଦିବାସୀ ବିକାଶ ସମବାୟ ନିଗମ ଓଡ଼ିଶା ଲିମିଟେଡ୍ ଏବଂ ଖାଦ୍ୟ ଯୋଗାଣ ଏବଂ ଗ୍ରାହକ କଲ୍ୟାଣ ବିଭାଗର ସହଯୋଗରେ ଏହି ପଦକ୍ଷେପ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହେଉଛି।

ଖରିଫ 2024-25 ରେ ସଂଗ୍ରହ

2024-25 ଖରିଫ ଋତୁରେ, ରାଜ୍ୟ ସରକାର 75,000 ମେଟ୍ରିକ୍ ଟନ୍ ରାଗି ସଂଗ୍ରହ କରିଥିଲେ। ଏଥିମଧ୍ୟରୁ 40,000 ମେଟ୍ରିକ୍ ଟନ୍ FCI ଦ୍ୱାରା ସଂଗ୍ରହ କରାଯିବାକୁ ସ୍ଥିର କରାଯାଇଥିଲା। ଏହି ପ୍ରକ୍ରିୟାର ଏକ ଅଂଶ ଭାବରେ, PTI ଦ୍ୱାରା ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ସ୍ଥାନୀୟ ଭାବରେ ମାଣ୍ଡିଆ କୁହାଯାଉଥିବା 2,642 ମେଟ୍ରିକ୍ ଟନ୍, କୋରାପୁଟ ଏବଂ ନବରଙ୍ଗପୁରରୁ ପୂର୍ବରୁ ସଂଗ୍ରହ କରାଯାଇଛି।

ମିଲେଟ୍ ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ

ମିଲେଟ୍ ଆଧାରିତ ଉତ୍ପାଦଗୁଡ଼ିକର ଉତ୍ପାଦନ, ବ୍ୟବହାର ଏବଂ ମୂଲ୍ୟ ବୃଦ୍ଧିକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରିବା ପାଇଁ କେନ୍ଦ୍ର ପୂର୍ବରୁ 2023 କୁ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ମିଲେଟ୍ ବର୍ଷ ଭାବରେ ଘୋଷଣା କରିଥିଲା।

ଏହା ସହିତ, ଓଡ଼ିଶା ସରକାର ଏହାର ଶ୍ରୀ ଅନ୍ନ ଅଭିଯାନ ଅଧୀନରେ ଅଧିକ ପୁଷ୍ଟିକର ଏବଂ ଉଚ୍ଚମାନର ମିଲେଟ୍ ଚାଷକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା ପାଇଁ ଅନେକ ପଦକ୍ଷେପ ଆରମ୍ଭ କରିଛନ୍ତି।

ଦିଲ୍ଲୀ ଏମ୍ସ ଡାକ୍ତରଙ୍କୁ ଗାଡ଼ି ଚଢ଼ି ହତ୍ୟା ଉଦ୍ୟମରୁ ବଞ୍ଚିଗଲେ; ଏଫଆଇଆର ରୁଜୁ

ବୁଧବାର ଦିନ ପୋଲିସ କହିଛି ଯେ ଅଖିଳ ଭାରତୀୟ ଆୟୁର୍ବିଜ୍ଞାନ ସଂସ୍ଥାନ (ଏମ୍ସ)ର ଜଣେ ବରିଷ୍ଠ ଡାକ୍ତରଙ୍କୁ ଏକ କାରର ଡ୍ରାଇଭର ହସ୍ପିଟାଲ କ୍ୟାମ୍ପସ ଭିତରେ ଚାପି ଦେବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିବାରୁ ସେ ଅଳ୍ପକେ ବଞ୍ଚି ଯାଇଛନ୍ତି।

ଘଟଣାଟି ଅଗଷ୍ଟ ୧୮ ତାରିଖରେ ଅପରାହ୍ନ ୪ଟା ସମୟରେ ଏମ୍ସର ଗେଟ ନମ୍ବର ୧ ନିକଟରେ ଘଟିଥିଲା, ଯେତେବେଳେ ପୀଡିତ ବ୍ୟକ୍ତି କ୍ୟାମ୍ପସ ଦେଇ ଯାଉଥିବା ସମୟରେ କାର ଯୋଗୁଁ ଟ୍ରାଫିକ ଜାମ ହେଉଥିବାର ଦେଖିଲେ।

ଅଭିଯୋଗକାରୀ ପୋଲିସକୁ ଜଣାଇଥିଲେ ଯେ କାରଟି ଟ୍ରାଫିକକୁ ଅବରୋଧ କରୁଛି। ଯେତେବେଳେ ସେ ଡ୍ରାଇଭରଙ୍କୁ ଅନ୍ୟ ଯାନବାହନ ଯିବା ପାଇଁ ପଛକୁ ଯିବାକୁ ଇଙ୍ଗିତ କଲେ, ଡ୍ରାଇଭର ତାହା ପାଳନ କରିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ତାଙ୍କୁ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଧକ୍କା ଦେଇଥିଲେ ବୋଲି ଜଣେ ବରିଷ୍ଠ ପୋଲିସ ଅଧିକାରୀ କହିଛନ୍ତି।

“ପ୍ରଥମ ଧକ୍କା ପରେ ଡ୍ରାଇଭର ଅଟକି ନଥିଲେ। ମୁଁ ମୋର ଜୀବନ ବଞ୍ଚାଇବା ପୂର୍ବରୁ ସେ ମୋତେ ଆଉ ଦୁଇଥର ଧକ୍କା ଦେଇଥିଲେ ଏବଂ କାର ସହିତ ଟାଣି ନେଇଥିଲେ,” ଅଭିଯୋଗରେ ପୋଲିସକୁ କୁହାଯାଇଛି।

ଅଭିଯୋଗ ଆଧାରରେ, ଭାରତୀୟ ନ୍ୟାୟ ସଂହିତାର ଧାରା ୧୧୦ (ଦୃଷ୍ଟାନ୍ତମୂଳକ ହତ୍ୟା ପ୍ରୟାସ) ଅନୁଯାୟୀ ହୌଜ ଖାସ୍ ପୋଲିସ ଷ୍ଟେସନରେ ଏକ ଏଫଆଇଆର ରୁଜୁ କରାଯାଇଥିଲା।

ଅଧିକାରୀ କହିଛନ୍ତି ଯେ କ୍ୟାମ୍ପସରେ ସ୍ଥାପିତ କ୍ୟାମେରାରୁ ସିସିଟିଭି ଫୁଟେଜ୍ ଜବତ କରାଯାଇଛି ଏବଂ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷଦର୍ଶୀଙ୍କୁ ଚିହ୍ନଟ କରାଯାଉଛି।

“ଆମେ ଏହି ମାମଲାକୁ ଗମ୍ଭୀରତାର ସହ ନେଉଛୁ, ଏବଂ ଅଭିଯୁକ୍ତଙ୍କୁ ଚିହ୍ନଟ ଏବଂ ଧରିବା ପାଇଁ ଏକାଧିକ ଦଳ କାମ କରୁଛନ୍ତି। ଗାଡି ନମ୍ବର ନୋଟ୍ କରାଯାଇଛି, ଏବଂ ସନ୍ଦିଗ୍ଧ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ଟ୍ରାକ୍ କରିବା ପାଇଁ ବୈଷୟିକ ନିରୀକ୍ଷଣ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଉଛି,” ଅଧିକାରୀ କହିଛନ୍ତି।

ଅଭିଯୁକ୍ତଙ୍କ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଏବଂ ଘଟଣା ସମୟରେ ସେ ମଦ୍ୟପାନ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି ପଦାର୍ଥ ନିଶାରେ ଥିଲେ କି ନାହିଁ ତାହା ଜାଣିବା ପାଇଁ ଅଧିକ ତଦନ୍ତ ଚାଲିଛି, ପୋଲିସ ଆହୁରି କହିଛି।

୨୦୨୨-୨୩ ବର୍ଷରେ ଟ୍ରେନ କୋଚଗୁଡ଼ିକର ଶୌଚାଳୟରେ ପାଣି ଅଭାବର ୧ ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ ଅଭିଯୋଗ ରେଳବାଇ ପାଇଛି

ଭାରତୀୟ ନିୟନ୍ତ୍ରକ ଏବଂ ଅଡିଟର ଜେନେରାଲ (ସିଏଜି) ବୁଧବାର ସଂସଦର ଉଭୟ ଗୃହରେ ଉପସ୍ଥାପିତ ତାଙ୍କ ରିପୋର୍ଟରେ କହିଛନ୍ତି ଯେ 2022-23 ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷରେ ଶୌଚାଳୟ ଏବଂ କୋଚଗୁଡ଼ିକରେ ୱାଶ୍ ବେସିନରେ ପାଣି ଉପଲବ୍ଧ ନ ଥିବା ସମ୍ପର୍କରେ ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇକୁ ମୋଟ 100,280 ଅଭିଯୋଗ ମିଳିଥିଲା।

ରିପୋର୍ଟରେ ସୂଚିତ ହୋଇଛି ଯେ 33,937 ମାମଲାରେ, ଯାହା 33.84 ପ୍ରତିଶତ ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ କରେ, ଏହି ଅଭିଯୋଗଗୁଡ଼ିକର ସମାଧାନ ପାଇଁ ନିଆଯାଇଥିବା ସମୟ ଆଶା କରାଯାଇଥିବା ସମୟସୀମାଠାରୁ ଅଧିକ ଥିଲା।

ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟରେ 2018-19 ରୁ 2022-23 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ “ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇରେ ଦୂରଗାମୀ ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକରେ ସ୍ୱଚ୍ଛତା ଏବଂ ପରିମଳ” ର କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତା ଅଡିଟ୍ ବିଷୟରେ ବିସ୍ତୃତ ଭାବରେ ବର୍ଣ୍ଣନା କରାଯାଇଛି।

ଏହା ଯାତ୍ରୀ ଯାତାୟାତର ଯଥେଷ୍ଟ ପରିମାଣକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ଉଚ୍ଚ ପରିଷ୍କାର ମାନଦଣ୍ଡ ବଜାୟ ରଖିବାର ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଗୁରୁତ୍ୱ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱାରୋପ କରିଛି, କାରଣ ଏହା ସିଧାସଳଖ ଜନସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ସୁରକ୍ଷା ସହିତ ସାମଗ୍ରିକ ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରେ।

ଦୂରଗାମୀ ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକରେ ଜୈବ-ଶୌଚାଳୟର ପରିଷ୍କାର ପରିଚ୍ଛନ୍ନତା ସମ୍ପର୍କରେ, ରିପୋର୍ଟରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଛି ଯେ ୯୬ଟି ମନୋନୀତ ଟ୍ରେନରେ ୨,୪୨୬ ଜଣ ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ନେଇ ଏକ ବ୍ୟାପକ ସର୍ଭେ କରାଯାଇଥିଲା। ପାଞ୍ଚଟି ଜୋନରେ ସର୍ଭେ ହୋଇଥିବା ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ସନ୍ତୋଷ ସ୍ତର ୫୦ ପ୍ରତିଶତରୁ ଅଧିକ ଥିଲା, ଯେତେବେଳେ ଦୁଇଟି ଜୋନରେ ଏହା ୧୦ ପ୍ରତିଶତରୁ କମ୍ ଥିଲା।

“୨୦୨୨-୨୩ ମଧ୍ୟରେ ଶୌଚାଳୟ ଏବଂ କୋଚଗୁଡ଼ିକରେ ଧୋଇବା ବେସିନରେ ପାଣି ଉପଲବ୍ଧ ନ ଥିବା ସମ୍ପର୍କରେ ମୋଟ ୧,୦୦,୨୮୦ ଅଭିଯୋଗ ଆଇଆରରେ ରିପୋର୍ଟ କରାଯାଇଥିଲା। ୩୩,୯୩୭ ମାମଲାରେ (୩୩.୮୪ ପ୍ରତିଶତ), ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ ପାଇଁ ନିଆଯାଇଥିବା ସମୟ ଆଶା କରାଯାଇଥିବା ସମୟସୀମା ଅତିକ୍ରମ କରିଥିଲା,” ରିପୋର୍ଟରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଛି।

କୋଚଗୁଡ଼ିକରେ ପାଣି ଉପଲବ୍ଧତା ଅଡିଟ୍ କରିଥିବା CAG, କୋଚଗୁଡ଼ିକରେ ପାଣି ଅଭାବ ବିଷୟରେ ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ଅଭିଯୋଗକୁ ଉନ୍ମୋଚନ କରିଥିଲା, ଯାହା ପ୍ରାୟତଃ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଜଳଯୋଗାଣ ଷ୍ଟେସନରେ ଅପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ପରିମାଣରେ ଭର୍ତ୍ତି କିମ୍ବା ପାଣି ପୂରଣ କରିବାରେ ବିଫଳତାକୁ ଦାୟୀ କରିଥାଏ।

“ଏହି ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ ପାଇଁ, ରେଳ ବୋର୍ଡ (ସେପ୍ଟେମ୍ବର 2017) ପାଣି ଯୋଗାଣ ଷ୍ଟେସନଗୁଡ଼ିକରେ ଶୀଘ୍ର ପାଣି ବ୍ୟବସ୍ଥା (QWA) ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଥିଲା। ଅଡିଟ୍ ଦେଖିଲା ଯେ QWA ପାଇଁ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିବା ପାଇଁ ଚିହ୍ନଟ ହୋଇଥିବା 109 ଷ୍ଟେସନ ମଧ୍ୟରୁ, 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2023 ସୁଦ୍ଧା 81 ଷ୍ଟେସନରେ (74 ପ୍ରତିଶତ) ଶୀଘ୍ର ପାଣି ଯୋଗାଇବା ପାଇଁ ସୁବିଧା କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଥିଲା,” ଏକ ସରକାରୀ ବିବୃତ୍ତିରେ କୁହାଯାଇଛି।

“ନଅଟି ଜୋନର 28 ଷ୍ଟେସନରେ, ପାଣ୍ଠି ସୀମାବଦ୍ଧତା, ଠିକାଦାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କାମର ମନ୍ଥର ଅଗ୍ରଗତି, ସେଲଭିଂ/କାର୍ଯ୍ୟ ସ୍ଥାନାନ୍ତର, ଇତ୍ୟାଦି କାରଣରୁ ମାର୍ଚ୍ଚ 2023 ସୁଦ୍ଧା QWA ସ୍ଥାପନରେ ଦୁଇରୁ ଚାରି ବର୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବିଳମ୍ବ ହୋଇଥିଲା,” ଏହା ଆହୁରି ମଧ୍ୟ କୁହାଯାଇଛି।

ଅଡିଟ୍ ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକରେ ସ୍ୱଚ୍ଛତା କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ସହ ଜଡିତ ବଜେଟ୍ ଏବଂ ଖର୍ଚ୍ଚକୁ ମଧ୍ୟ ଯାଞ୍ଚ କରିଥିଲା, ଉଲ୍ଲେଖ କରିଥିଲା ​​ଯେ ପ୍ରକୃତ ଖର୍ଚ୍ଚ ଫାଇନାଲ ବଜେଟ୍ ଅନୁଦାନ (FBG) ଠାରୁ 100 ପ୍ରତିଶତ (ଦକ୍ଷିଣ ରେଳବାଇ) ଏବଂ 141 ପ୍ରତିଶତ (ଉତ୍ତର କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ରେଳବାଇ) ମଧ୍ୟରେ ଅତିକ୍ରମ କରିଥିଲା।

“ସେହିପରି, ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ବଜେଟ୍ ଅନୁଦାନର 95 ପ୍ରତିଶତରୁ କମ୍ ପାଣ୍ଠିର ବ୍ୟବହାର 63 ପ୍ରତିଶତ (ପୂର୍ବ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ରେଳବାଇ) ଏବଂ 94 ପ୍ରତିଶତ (ଦକ୍ଷିଣ ପଶ୍ଚିମ ରେଳବାଇ) ମଧ୍ୟରେ ଥିଲା,” ଅଡିଟ୍ କହିଛି।

“2022-23 ସମୟରେ, ‘ଲିନେନ୍ ପରିଚାଳନା’ ଶୀର୍ଷକ ଅଧୀନରେ, ସମସ୍ତ ଜୋନ୍ FBG ଠାରୁ ଅଧିକ ଖର୍ଚ୍ଚ କରିଥିଲେ, ଯାହା 102 ପ୍ରତିଶତ (ପଶ୍ଚିମ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ରେଳବାଇ) ରୁ 145 ପ୍ରତିଶତ (ଉତ୍ତର ପୂର୍ବ ରେଳବାଇ) ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଥିଲା। କୋଭିଡ୍ ମହାମାରୀ ଯୋଗୁଁ 11ଟି ଜୋନ୍‌ରେ ‘ଲିନେନ୍ ପରିଚାଳନା’ ପାଇଁ FBG ର କମ୍ ବ୍ୟବହାର ହୋଇଥିଲା। ‘କୋଚ୍ ପରିମଳ’ ସମ୍ପର୍କରେ, ବ୍ୟବହାର 102 ପ୍ରତିଶତ (SWR) ରୁ 147 ପ୍ରତିଶତ (NCR) ମଧ୍ୟରେ ଥିଲା,” ଏହା ଆହୁରି ଉଲ୍ଲେଖ କରିଛି।

ଅଟୋମେଟିକ୍ କୋଚ୍ ୱାଶିଂ ପ୍ଲାଣ୍ଟ (ACWPs) ର ଅଡିଟ୍ କରିବା ସମୟରେ, CAG ଜାଣିପାରିଲେ ଯେ ଏହି ସୁବିଧାଗୁଡ଼ିକର କମ୍ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇଥିଲା। ଫଳସ୍ୱରୂପ, 132,060 କୋଚ୍ ର ଧୋଇବା ଯାନ୍ତ୍ରିକ କୋଚ୍ ସଫା କରିବା ଚୁକ୍ତିନାମା ମାଧ୍ୟମରେ ବାହ୍ୟ ଭାବରେ କରାଯାଇଥିଲା।

“ରେଳୱେ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ସହିତ 24ଟି ACWP ର ମିଳିତ ଯାଞ୍ଚ ସମୟରେ, ଏହା ଦେଖାଯାଇଥିଲା ଯେ ଆଠଟି (33 ପ୍ରତିଶତ) ACWP ଭାଙ୍ଗିବା କିମ୍ବା ମରାମତି କାର୍ଯ୍ୟ ଯୋଗୁଁ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ନଥିଲା,” ବିବୃତ୍ତିରେ କୁହାଯାଇଛି।

ଅଡିଟ୍ ସ୍ୱଚ୍ଛ ଟ୍ରେନ୍ ଷ୍ଟେସନ୍ (CTS) ଯୋଜନାକୁ ମଧ୍ୟ ସମାଲୋଚନା କରିଥିଲା, ଯାହା ରୁଟ୍ ଷ୍ଟେସନ୍‌ରେ ଟ୍ରେନ୍ ଅଟକିବା ସମୟରେ ବାୟୋ-ଟଏଲେଟ୍ ଏବଂ ଦ୍ୱାର ସମେତ କୋଚ୍ ମଧ୍ୟରେ ସମ୍ବେଦନଶୀଳ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକର ଯାନ୍ତ୍ରିକ ସଫା କରିବା ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଥିଲା।

“ତଥାପି, ସ୍ୱଚ୍ଛ ଟ୍ରେନ୍ ଷ୍ଟେସନ୍‌ରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ 10-15 ମିନିଟ୍ ଅଟକିବା ସମୟ ମଧ୍ୟରେ ପରିଷ୍କାରତା ଏବଂ ପରିମଳ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକୀୟ ସମ୍ବଳ ନିୟୋଜିତ କରି ଚୁକ୍ତିନାମା ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଲାଗୁ କରିବାରେ ରେଳ ପ୍ରଶାସନ ବିଫଳତା ଯୋଗୁଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଲାଭ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ହାସଲ କରାଯାଇପାରିଲା ନାହିଁ,” ରିପୋର୍ଟରେ କୁହାଯାଇଛି।

“12ଟି ଜୋନ୍‌ରେ 29ଟି CTS ରେ ମିଳିତ ଯାଞ୍ଚ ସମୟରେ, ଅଡିଟ୍ ଶୌଚାଳୟ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ କ୍ଷେତ୍ରର ସୀମିତ ସଫା, ମେସିନ୍ ବ୍ୟବହାର ଏବଂ ମାନବ ସମ୍ବଳ ନିୟୋଜନରେ ଅଭାବ ଦେଖିଥିଲା,” ରିପୋର୍ଟରେ ଆହୁରି ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଛି।

ରେଳବାଇର ଅନ୍ ବୋର୍ଡ ହାଉସକିପିଂ ସେବା (OBHS) ସମ୍ପର୍କରେ ଅଡିଟ୍ ରେ କୁହାଯାଇଛି, “OBHS ସମ୍ପର୍କରେ ଯାତ୍ରୀ ସନ୍ତୁଷ୍ଟି 54 ପ୍ରତିଶତରୁ 84 ପ୍ରତିଶତ ମଧ୍ୟରେ ଥିଲା, କେବଳ ଉତ୍ତର ରେଳବାଇ ଏବଂ ଉତ୍ତର କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ରେଳବାଇ ବ୍ୟତୀତ ଯେଉଁଠାରେ ସନ୍ତୁଷ୍ଟି ସ୍ତର ସର୍ଭେ ହୋଇଥିବା ଯାତ୍ରୀଙ୍କ 95 ପ୍ରତିଶତରୁ ଅଧିକ ଥିଲା।”

ତଥାପି, ଅଡିଟ୍ ପଶ୍ଚିମ ରେଳବାଇ ମଧ୍ୟରେ ପରିଲକ୍ଷିତ ଏକ ସକାରାତ୍ମକ ଅଭ୍ୟାସକୁ ପ୍ରଶଂସା କରିଥିଲା, କାଙ୍କରିଆ ଡିପୋରେ BOOT ଲଣ୍ଡ୍ରିର ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ପରିଚାଳନାକୁ ଉଲ୍ଲେଖ କରିଥିଲା, ଯାହା ଆର୍ଥିକ ଦକ୍ଷତା ପ୍ରଦର୍ଶନ କରିଥିଲା ​​ଏବଂ ପରିବେଶ ଅନୁକୂଳ ଉପାୟରେ ଚାଲୁଥିଲା।


ଆଉ ଅଧିକ ଦୈନିକ ଖବର ପାଇଁ ଦେଖନ୍ତୁ: odianews.co.in 🌐
✍️ © ଓଡ଼ିଆ ନ୍ୟୁଜ୍‌.କୋ.ଇନ୍ – ନିଜ ଭାଷାରେ ଖବର, ନିଜ ମାଟିର ସ୍ୱର ।


ରାତ୍ର ତାଜା ଖବର 21.08.2025 (ଗୁରୁବାର)

ଅସ୍ୱୀକାରୋକ୍ତି (Disclaimer):
ଏହି ୱେବସାଇଟ୍‌ରେ ପ୍ରକାଶିତ ସମସ୍ତ ସମାଚାର, ରାଶିଫଳ, ମତାମତ ଓ ବିଶ୍ଲେଷଣଗୁଡିକ କେବଳ ସାଧାରଣ ତଥ୍ୟ ଓ ଜଣାଇବା ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଛି। ଏହାକୁ ଅନୁସରଣ କରିବା ଅପରିହାର୍ଯ୍ୟ ନୁହେଁ। ଦୟାକରି ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ବିଚାରଧାରା, ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ନିୟମ ଓ ବୃହତ୍ ସନ୍ଦର୍ଭରେ ବିବେଚନା କରନ୍ତୁ। ଓଡ଼ିଆନ୍ୟୁଜ୍‌.କୋ‌.ଇନ୍ ଏହି ସୂଚନାର ବ୍ୟବହାର ସହିତ ଜନିତ କୌଣସି ପ୍ରତିକୁଳ ପରିଣାମ ପାଇଁ ଦାୟୀ ନୁହେଁ।

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *