ଆଜିର ସକାଳର ତାଜା ଖବର | 28 ସେପ୍ଟେମ୍ବର ୨୦୨୫ (ରବିବାର)

ଆଜିର ସକାଳର ତାଜା ଖବର | ୨୯ ଜୁଲାଇ ୨୦୨୫ (ମଙ୍ଗଳବାର)

ଆଜିର ସକାଳର ତାଜା ଖବର | 28 ସେପ୍ଟେମ୍ବର ୨୦୨୫ (ରବିବାର)

ପ୍ରକାଶନ ସମୟ: 28 ସେପ୍ଟେମ୍ବର ୨୦୨୫ (ରବିବାର), ସକାଳ 08:00
ଲେଖକ: ଓଡ଼ିଆନ୍ୟୁଜ୍.କୋ.ଇନ୍ ବ୍ୟୁରୋ ନିଜଭାଷାରେ ଖବର, ନିଜ ମାଟିର ସ୍ୱର ।


ବିଳମ୍ବ, ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ଚିନ୍ତା ମଧ୍ୟରେ ଓଡିଶା ପୁରୁଣା ଯାନବାହନ ସ୍କ୍ରାପିଂ ଅଭିଯାନକୁ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ କରିଛି

ପ୍ରଦୂଷଣ ହ୍ରାସ କରିବା ଏବଂ ଯାନବାହାନର ଆଧୁନିକୀକରଣ ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖି ଓଡ଼ିଶା ସରକାର 15 ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ ପୁରୁଣା ଯାନଗୁଡ଼ିକୁ ସ୍କ୍ରାପ୍ କରିବାର ଯୋଜନା ଘୋଷଣା କରିଛନ୍ତି। ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ପ୍ରଥମେ ସରକାରୀ ଯାନଗୁଡ଼ିକୁ ଟାର୍ଗେଟ କରିବ, ତା’ପରେ ଘରୋଇ ଯାନଗୁଡ଼ିକୁ। ବିଶେଷଜ୍ଞମାନେ ତଥାପି ଚିନ୍ତା ପ୍ରକାଶ କରିଛନ୍ତି ଯେ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ପ୍ରଦାନ କରା ନ ଗଲେ ନୀତିଟି ଏହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟମୂଳକ ସଫଳତା ହାସଲ କରିପାରିବ ନାହିଁ।

ସରକାରଙ୍କ ଲକ୍ଷ୍ୟ ହେଉଛି ଅକ୍ଟୋବର 15 ସୁଦ୍ଧା ସମସ୍ତ ପୁରୁଣା ସରକାରୀ ଯାନଗୁଡ଼ିକୁ ହଟାଇବା, ଯାହା ପରେ ଘରୋଇ ଯାନ ମାଲିକମାନଙ୍କୁ ଏହା ଅନୁସରଣ କରିବାକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରାଯିବ। ସ୍କ୍ରାପ୍ ନୀତିରେ ନୂତନ ଯାନ କିଣିବା ପାଇଁ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ପାଇଁ ବ୍ୟବସ୍ଥା ରହିଛି।

ଏହି ଯୋଜନା ସତ୍ତ୍ୱେ, 15 ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ ପୁରୁଣା ସରକାରୀ ଯାନଗୁଡ଼ିକୁ ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ହଟାଯାଇ ନାହିଁ। ସରକାରୀ ରେକର୍ଡ ଅନୁଯାୟୀ, ମାର୍ଚ୍ଚ 31 ସୁଦ୍ଧା, ମୋଟ 4,351 ସରକାରୀ ଯାନକୁ ସ୍କ୍ରାପ୍ କରାଯାଇଛି, କିନ୍ତୁ 15 ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ ପୁରୁଣା ଆଉ 5,000 ଯାନକୁ ସ୍କ୍ରାପ୍ କରାଯିବା ବାକି ଅଛି। ପରିବହନ ବିଭାଗ ନୀତିର ସୁଗମ କାର୍ଯ୍ୟାନ୍ୱୟନ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ନିଜର ପ୍ରତିବଦ୍ଧତା ପ୍ରକାଶ କରିଛି।

ସରକାର ଅତିରିକ୍ତ ମୁଖ୍ୟ ସଚିବଙ୍କ ସମେତ ସମସ୍ତ ବିଭାଗ ସଚିବଙ୍କୁ ଏକ ଚିଠି ଜାରି କରି ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇଛନ୍ତି ଯେ ୧୫ ଅକ୍ଟୋବର ସୁଦ୍ଧା ସମସ୍ତ ପୁରୁଣା ଗାଡ଼ି ହଟାଇ ଦିଆଯିବ। ୨୦୨୫-୨୬ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଏହି ଯୋଜନା ଅନୁଯାୟୀ, କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଯାନବାହନ ସ୍କ୍ରାପ୍ ପାଇଁ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଆର୍ଥିକ ସହାୟତା ଘୋଷଣା କରିଛନ୍ତି।

ନିର୍ଦ୍ଦେଶାବଳୀ ଅନୁଯାୟୀ, ଯଦି ୫୦୦ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଗାଡ଼ି ସ୍କ୍ରାପ୍ କରାଯାଏ, ତେବେ ପ୍ରତି ଗାଡ଼ି ପାଇଁ ୫୦,୦୦୦ ଟଙ୍କା ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ। ଯଦି ୫୦୧ ରୁ ୧,୦୦୦ ମଧ୍ୟରେ ଗାଡ଼ି ସ୍କ୍ରାପ୍ କରାଯାଏ, ତେବେ ପ୍ରତି ଗାଡ଼ି ପାଇଁ ୬୦,୦୦୦ ଟଙ୍କା ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ। ଯଦି ୪,୦୦୦ ରୁ ୬,୦୦୦ ମଧ୍ୟରେ ଗାଡ଼ି ସ୍କ୍ରାପ୍ କରାଯାଏ, ତେବେ ପ୍ରତି ଗାଡ଼ି ପାଇଁ ୧,୨୦,୦୦୦ ଟଙ୍କା ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ।

ସରକାର ବର୍ତ୍ତମାନ ସମସ୍ତ ପୁରୁଣା ଗାଡ଼ିକୁ ନୂତନ ଗାଡ଼ି ସହିତ ବଦଳାଇବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଛନ୍ତି। ପରିବହନ ମନ୍ତ୍ରୀ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଏହି ଯୋଜନା ଅନୁଯାୟୀ, କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଏଥିପାଇଁ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କୁ ୬୦୦ କୋଟି ଟଙ୍କା ଆବଣ୍ଟନ କରିଛନ୍ତି।

“କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କୁ 600 କୋଟି ଟଙ୍କା ଆବଣ୍ଟନ କରିଥିଲେ। ନୀତି ଅନୁଯାୟୀ, ଆମେ ସମସ୍ତ ବିଭାଗକୁ ମଧ୍ୟ ଜଣାଇଥିଲୁ। ଅଗଷ୍ଟ 31 ସୁଦ୍ଧା 9,727 ଗାଡ଼ି ନିଲାମ କରାଯାଇଥିଲା। ପ୍ରାୟ 4,421 ଗାଡ଼ିକୁ ସ୍କ୍ରାପ୍ କରାଯାଇଛି। ପୁରୁଣା ଗାଡ଼ିଗୁଡ଼ିକୁ ସ୍କ୍ରାପ୍ କରିବା ପ୍ରକ୍ରିୟାକୁ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ କରିବା ପାଇଁ ବିଭାଗ ନିର୍ଦ୍ଦେଶାବଳୀ ଜାରି କରିଛି,” ଓଡ଼ିଶା ପରିବହନ ମନ୍ତ୍ରୀ ବିଭୂତି ଭୂଷଣ ଜେନା କହିଛନ୍ତି।

କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ଏବଂ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ନିୟମ ସତ୍ତ୍ୱେ ପୁରୁଣା ଗାଡ଼ିଗୁଡ଼ିକୁ ହଟାଇବାରେ କାହିଁକି ବିଳମ୍ବ ହେଉଛି ସେ ବିଷୟରେ ଏବେ ଏକ ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠିଛି। ବର୍ତ୍ତମାନର ତଥ୍ୟ ଦର୍ଶାଉଛି ଯେ ଗୃହ ବିଭାଗରେ 15 ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ ପୁରୁଣା ଗାଡ଼ି ସଂଖ୍ୟା ସର୍ବାଧିକ, ଯାହା ମୋଟ 1,189। ଗୃହ ଏବଂ ନଗର ଉନ୍ନୟନ ବିଭାଗରେ 426 ପୁରୁଣା ଗାଡ଼ି ଅଛି, ଯେତେବେଳେ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବିଭାଗରେ 378 ଅଛି।

ଓଡ଼ିଶାର ମୋଟର ଯାନ ପଞ୍ଜୀକରଣ ଏବଂ ସ୍କ୍ରାପ୍ ନୀତି 2022 ମସିହାରେ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହୋଇଥିଲା। ତଥାପି, ସଡ଼କ ସୁରକ୍ଷା ଅଧିକାରୀମାନେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଗାଡ଼ି ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ବ୍ୟବସ୍ଥା ବିନା, ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଗାଡ଼ି ମାଲିକମାନଙ୍କୁ ସ୍କ୍ରାପ୍ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିବାକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରିବା କଷ୍ଟକର।

“କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅନୁଯାୟୀ, ଜଣେ ଘରୋଇ ଯାନ ମାଲିକଙ୍କୁ କମ୍ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ମିଳିବ। ଫଳସ୍ୱରୂପ, ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଯାନ ମାଲିକମାନେ ସେମାନଙ୍କର ପୁରୁଣା ଯାନଗୁଡ଼ିକୁ ସ୍କ୍ରାପ୍ କରିବା ପାଇଁ ଚିନ୍ତା କରୁନାହାଁନ୍ତି। ନୂତନ ଯାନ କିଣିବାକୁ ଚାହୁଁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କୁ ବ୍ୟାଙ୍କରୁ ସୁଧମୁକ୍ତ ଋଣ ପ୍ରଦାନ କରିବା ପାଇଁ ପଦକ୍ଷେପ ନିଆଯିବା ଉଚିତ। ଯେହେତୁ ବ୍ୟକ୍ତି କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କୁ ସମର୍ଥନ କରୁଛନ୍ତି ଏବଂ ପରିବେଶ ପ୍ରଦୂଷଣ ହ୍ରାସ କରିବା ଅଭିଯାନରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରୁଛନ୍ତି, ତାଙ୍କୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରାଯିବା ଉଚିତ,” ସଡ଼କ ସୁରକ୍ଷା ବିଶେଷଜ୍ଞ ସୁବ୍ରତ ନନ୍ଦ କହିଛନ୍ତି।

ଖୋର୍ଦ୍ଧା ଜିଲ୍ଲାର କୁମ୍ଭାରବସ୍ତ ଏବଂ ଯାଜପୁର ଜିଲ୍ଲାର ଜେନାପୁର ଅଞ୍ଚଳରେ ପୁରୁଣା ଯାନ ପାଇଁ ଦୁଇଟି ଯାନ ସ୍କ୍ରାପ୍ିଂ କେନ୍ଦ୍ର ଖୋଲାଯାଇଛି। ବର୍ତ୍ତମାନ, କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମକୁ ଆହୁରି ସହଜ କରିବା ପାଇଁ ରାଉରକେଲାରେ ଖୁବ୍ ଶୀଘ୍ର ଆଉ ଏକ ଯାନ ସ୍କ୍ରାପ୍ିଂ କେନ୍ଦ୍ର ସ୍ଥାପନ କରାଯିବା ନିଷ୍ପତ୍ତି ନିଆଯାଇଛି।

ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରାୟ 10,000 ପୁରୁଣା ଯାନ, ଯେଉଁଥିରେ ଘରୋଇ ଏବଂ ସରକାରୀ ଉଭୟ ଯାନ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ, ସ୍କ୍ରାପ୍ କରାଯାଇଛି। ଯାନ ମାଲିକମାନେ ସେମାନଙ୍କର ପୁରୁଣା ଯାନଗୁଡ଼ିକୁ ସ୍କ୍ରାପ୍ କରିବା ପରେ ଜମା ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପାଆନ୍ତି। ସରକାରୀ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ପାଇବା ପାଇଁ ନୂତନ ଯାନ ପଞ୍ଜିକରଣ ସମୟରେ ଏହି ପ୍ରମାଣପତ୍ର ଦାଖଲ କରାଯାଇପାରିବ।

ବାଣିଜ୍ୟିକ ଯାନଗୁଡ଼ିକ ଆଠ ବର୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ୧୫% ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ଥିଲେ, ଘରୋଇ ଯାନ ମାଲିକମାନେ ୨୫% ରିହାତି ପାଇପାରିବେ। ଏହା ସହିତ, ଯାନ ନିର୍ମାତାମାନେ ନୂତନ ଯାନଗୁଡ଼ିକର ମୂଲ୍ୟରେ ୫% ରିହାତି ପ୍ରଦାନ କରୁଛନ୍ତି।

ବିକଳ୍ପ ବିବାଦ ସମାଧାନ ପଦ୍ଧତି ଅନୁସନ୍ଧାନ ପାଇଁ ଓଡିଶାରେ ଦ୍ୱିତୀୟ ଜାତୀୟ ମଧ୍ୟସ୍ଥତା ସମ୍ମିଳନୀ ଆୟୋଜନ

ମଧ୍ୟସ୍ଥତା କିମ୍ବା ବିକଳ୍ପ ବିବାଦ ସମାଧାନ ପଦ୍ଧତି ମାଧ୍ୟମରେ ବିଭିନ୍ନ ବିଚାରାଧୀନ ମାମଲା ସମାଧାନ ପାଇଁ ରଣନୀତି ଅନୁସନ୍ଧାନ କରିବା ପାଇଁ ଓଡ଼ିଶା ଭୁବନେଶ୍ୱରରେ ଜାତୀୟ ମଧ୍ୟସ୍ଥତା ସମ୍ମିଳନୀର ଦ୍ୱିତୀୟ ସଂସ୍କରଣ ଆୟୋଜନ କରୁଛି।

ଏହି ସମ୍ମିଳନୀରେ ଭାରତର ମୁଖ୍ୟ ବିଚାରପତିଙ୍କ ସମେତ ଦେଶର ବିଭିନ୍ନ ହାଇକୋର୍ଟର ୧୭ ଜଣ ମୁଖ୍ୟ ବିଚାରପତି ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିଛନ୍ତି।

ଏହି ସମ୍ମିଳନୀରେ ଆଲୋଚନା ହେଉଛି ମଧ୍ୟସ୍ଥତା ମାଧ୍ୟମରେ କୋର୍ଟରେ ବିଚାରାଧୀନ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ମାମଲା କିପରି ଦକ୍ଷତାର ସହିତ ସମାଧାନ କରାଯାଇପାରିବ ତାହା ଉପରେ କେନ୍ଦ୍ରିତ, ଯାହାର ମୁଖ୍ୟ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଏହି ପ୍ରକ୍ରିୟା ବିଷୟରେ ଜନସଚେତନତା ସୃଷ୍ଟି କରିବା। ଭାରତର ସୁପ୍ରିମକୋର୍ଟର ମୁଖ୍ୟ ବିଚାରପତି ବି.ଆର୍. ଗଭାଇ ମଧ୍ୟ ଏହି କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ଯୋଗ ଦେଉଛନ୍ତି।

ଭାରତର ପ୍ରାୟ ସମସ୍ତ ହାଇକୋର୍ଟର ମୁଖ୍ୟ ବିଚାରପତିଙ୍କ ସହିତ ମଧ୍ୟସ୍ଥତା ବିଶେଷଜ୍ଞଙ୍କ ସମେତ ପ୍ରାୟ ୨୦୦ ପ୍ରତିନିଧି ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରୁଛନ୍ତି। ଏହି ଦୁଇ ଦିନିଆ ସମ୍ମିଳନୀ ଆଜି ଏବଂ ଆସନ୍ତାକାଲି ଜାରି ରହିବ। କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ କେନ୍ଦ୍ର ଆଇନ ମନ୍ତ୍ରୀ ଅର୍ଜୁନ ରାମ ମେଘୱାଲ ମଧ୍ୟ ଉପସ୍ଥିତ ଅଛନ୍ତି।

ସୂତ୍ର ଅନୁସାରେ, ମଧ୍ୟସ୍ଥତା ହେଉଛି ବିବାଦ ସମାଧାନର ଏକ ବିକଳ୍ପ ରୂପ ଯେଉଁଠାରେ ଆନୁଷ୍ଠାନିକ କୋର୍ଟ ବ୍ୟବସ୍ଥା ବାହାରେ ପକ୍ଷମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ମତଭେଦ ସମାଧାନ କରିବାର ପ୍ରୟାସ କରାଯାଏ।

“ଏହି ପ୍ରୟାସରେ ମଧ୍ୟସ୍ଥତା ଭଳି ବିଷୟବସ୍ତୁର ଗୁରୁତ୍ୱ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ। ଏହି ଅବସରରେ ପ୍ରକାଶିତ ହେଉଥିବା ଅନେକ ସ୍ମାରକୀ ଏକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ବିକଳ୍ପ ବିବାଦ ସମାଧାନ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଭାବରେ ମଧ୍ୟସ୍ଥତାର ସାର ଏବଂ ଆତ୍ମାକୁ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ କରେ,” ଓଡ଼ିଶାର ଆଡଭୋକେଟ୍ ଜେନେରାଲ ପିତାମ୍ବର ଆଚାର୍ଯ୍ୟ କହିଛନ୍ତି।

ଓଡ଼ିଶା କ୍ରିକେଟ ଆସୋସିଏସନର ସଦସ୍ୟ ଯୁଗଳ କିଶୋର ସାମଲ ଟିମ୍ ଇଣ୍ଡିଆ ମ୍ୟାନେଜର ନିଯୁକ୍ତ

ଓଡ଼ିଶା କ୍ରିକେଟ୍ ଆସୋସିଏସନ୍ (OCA) ଶନିବାର ଘୋଷଣା କରିଛି ଯେ ଏହାର ସଦସ୍ୟ ଯୁଗଳ କିଶୋର ସାମଲଙ୍କୁ ଆଗାମୀ 2025 ଭାରତ ଗସ୍ତ ପାଇଁ ଭାରତୀୟ ପୁରୁଷ କ୍ରିକେଟ୍ ଦଳର ଟିମ୍ ମ୍ୟାନେଜର ଭାବରେ ନିଯୁକ୍ତ କରାଯାଇଛି। ଭାରତୀୟ କ୍ରିକେଟ୍ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ବୋର୍ଡ (BCCI) ଦ୍ୱାରା ଏହି ନିଯୁକ୍ତି ଦିଆଯାଇଛି।

ଦୁଇ ମ୍ୟାଚ୍ ବିଶିଷ୍ଟ ଟେଷ୍ଟ ସିରିଜ୍ 2 ଅକ୍ଟୋବର, 2025 ରେ ଅହମ୍ମଦାବାଦର ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦି ଷ୍ଟାଡିୟମରେ ଆରମ୍ଭ ହେବ ଏବଂ ତା’ପରେ 13 ଅକ୍ଟୋବର, 2025 ରେ ଦିଲ୍ଲୀର ଅରୁଣ ଜେଟଲି ଷ୍ଟାଡିୟମରେ ଦ୍ୱିତୀୟ ଟେଷ୍ଟ ଖେଳାଯିବ। ଏସିଆ କପ୍ 2025 ପରେ ପ୍ରଶଂସକମାନେ ମ୍ୟାଚ୍ ପାଇଁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଉତ୍ସାହିତ।

ଏହା ମଧ୍ୟ ପଢ଼ନ୍ତୁ: ଏସିଆ କପ୍ 2025 ଫାଇନାଲ୍: ପୂର୍ବତନ ଭାରତୀୟ ଅଲରାଉଣ୍ଡର ଅର୍ଶଦୀପ ସିଂହଙ୍କୁ ପାକିସ୍ତାନ ବିପକ୍ଷରେ ଖେଳିବାକୁ ସମର୍ଥନ କରିଛନ୍ତି
ସାମଲ, ଜଣେ ଅଭିଜ୍ଞ କ୍ରିକେଟ୍ ପ୍ରଶାସକ, ପୂର୍ବରୁ ଏକ ODI ମ୍ୟାଚ୍ ପାଇଁ BCCI ପର୍ଯ୍ୟବେକ୍ଷକ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିଛନ୍ତି ଏବଂ ଓଡ଼ିଶା ରଣଜୀ ଟ୍ରଫି ଦଳର ମ୍ୟାନେଜର ଭାବରେ ଅନେକ ଥର କାର୍ଯ୍ୟ କରିଛନ୍ତି। ଏହି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଦାୟିତ୍ୱ ପାଇଁ ତାଙ୍କର ଚୟନ ପଛରେ ତାଙ୍କର ଅଭିଜ୍ଞତା ଏବଂ କ୍ରିକେଟ୍ ପରିଚାଳନା ସହିତ ଦୀର୍ଘ ସମୟର ସମ୍ପର୍କକୁ ପ୍ରମୁଖ କାରଣ ଭାବରେ ଦେଖାଯାଉଛି।

ଅଭିନନ୍ଦନ ଜଣାଇବା ସହିତ, ଓସିଏର ସଭାପତି, ସଚିବ ଏବଂ ସମସ୍ତ ପଦାଧିକାରୀ ସାମଲଙ୍କ ନିଯୁକ୍ତିକୁ ପ୍ରଶଂସା କରିଛନ୍ତି, ଏହାକୁ ଓଡ଼ିଶା କ୍ରିକେଟ୍ ପାଇଁ ଏକ ଗର୍ବର ମୁହୂର୍ତ୍ତ ବୋଲି କହିଛନ୍ତି। ଓସିଏ ସଚିବ ସଞ୍ଜୟ ବେହେରା ବିଶ୍ୱାସ ପ୍ରକାଶ କରିଛନ୍ତି ଯେ ସାମଲ ତାଙ୍କର ସମୃଦ୍ଧ ବିଶେଷଜ୍ଞତାକୁ ଜାତୀୟ ଦଳକୁ ଆଣିବେ ଏବଂ ଦଳର ସଫଳତାରେ ସକାରାତ୍ମକ ଅବଦାନ ଦେବେ।

ଏହି ନିଯୁକ୍ତି ଓଡ଼ିଶା କ୍ରିକେଟ୍ ପାଇଁ ଆଉ ଏକ ମାଇଲଖୁଣ୍ଟ, ଜାତୀୟ କ୍ରିକେଟ୍ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏହାର ଉପସ୍ଥିତିକୁ ଆହୁରି ସୁଦୃଢ଼ ​​କରିବ।

ସିଏସ୍ଏଫ୍ କଜାନ ଆକ୍କୁ ଆଜୁ ଆଜୁ ଆଜରୁ ଆଜଗ ଆଜ ଆଜ ଆଜ ଆଜକ ଆର୍ଡକ

ଶନିବାର ଦିନ ଜଣେ ବାହିନୀ ଅଧିକାରୀ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଅଗ୍ନି, ପ୍ରାକୃତିକ କିମ୍ବା ମାନବ ନିର୍ମିତ ବିପର୍ଯ୍ୟୟ ଏବଂ ଚିକିତ୍ସା ଜରୁରୀକାଳୀନ ପରିସ୍ଥିତି ସମୟରେ ବ୍ୟବହାର କରାଯିବା ପାଇଁ ସମସ୍ତ CISF କର୍ମଚାରୀଙ୍କୁ ପ୍ରଥମ ପ୍ରତିକ୍ରିୟାକାରୀ ଜୀବନ ରକ୍ଷାକାରୀ କୌଶଳରେ ତାଲିମ ଦେବା ପାଇଁ ଏକ ନୀତିଗତ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନିଆଯାଇଛି।

ପ୍ରଥମ ପ୍ରତିକ୍ରିୟାକାରୀ ଜୀବନ ରକ୍ଷାକାରୀ କୌଶଳରେ ତାଲିମ
ଅର୍ଦ୍ଧସାମରିକ ବାହିନୀରେ ସମସ୍ତ ନିଯୁକ୍ତିପ୍ରାପ୍ତ କର୍ମଚାରୀଙ୍କୁ ବିମାନ ବନ୍ଦର ସ୍କ୍ରିନର ତାଲିମ ମଧ୍ୟ ଯୋଗ୍ୟ କରିବାକୁ ପଡିବ ଯାହା ଦ୍ଵାରା ସେମାନଙ୍କୁ ବିମାନ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ନିୟୋଜିତ କରାଯାଇପାରିବ।

“କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ଶିଳ୍ପ ସୁରକ୍ଷା ବଳ (CISF) ସ୍କ୍ରିନିଂ, ମନିଟରିଂ ଏବଂ ଚିହ୍ନଟ ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ 20 ଅତ୍ୟାଧୁନିକ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟାକୁ ସଂହତ କରିବା ପାଇଁ ସମନ୍ୱିତ ତାଲିମ ମଡ୍ୟୁଲ୍ ବିକଶିତ କରୁଛି,” ଅଧିକାରୀ କହିଛନ୍ତି।

ହାଇଦ୍ରାବାଦରେ ଅନୁଷ୍ଠିତ ବାହିନୀର ସମ୍ପ୍ରତି ବାର୍ଷିକ ତାଲିମ ସମ୍ମିଳନୀ ସମୟରେ ଏହି ପଦକ୍ଷେପଗୁଡ଼ିକୁ ଚୂଡ଼ାନ୍ତ କରାଯାଇଥିଲା।

“ଅଗ୍ନି, ବିପର୍ଯ୍ୟୟ ଏବଂ ଚିକିତ୍ସା ଆକସ୍ମିକ ପରିସ୍ଥିତିରେ ପ୍ରଥମ ପ୍ରତିକ୍ରିୟାକାରୀ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ପାଇଁ ସମସ୍ତ CISF କର୍ମଚାରୀଙ୍କୁ ତାଲିମ ଦିଆଯିବ। ସେମାନେ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ପ୍ରତିଷ୍ଠାନଗୁଡ଼ିକରୁ ଏହି ବିଷୟଗୁଡ଼ିକରେ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ଗ୍ରହଣ କରିବେ,” ଅଧିକାରୀ କହିଛନ୍ତି।

ବିମାନବନ୍ଦର ସୁରକ୍ଷା ଏବଂ ସ୍କ୍ରିନିଂ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ
ସମସ୍ତ ଯୋଗ୍ୟ ନିଯୁକ୍ତିପ୍ରାପ୍ତ ବ୍ୟକ୍ତି ସେମାନଙ୍କର ମୌଳିକ ତାଲିମ ସମୟରେ ବିମାନବନ୍ଦର ସ୍କ୍ରିନର କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ଯୋଗ୍ୟ ହେବେ, ଯାହା ଦ୍ୱାରା ବିମାନବନ୍ଦରରେ ତୁରନ୍ତ ନିୟୋଜିତ ହୋଇପାରିବ, ସେ କହିଛନ୍ତି।

ସମସ୍ତ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ପାଇଁ ‘ଗୋଟିଏ ଫୋର୍ସ, ଗୋଟିଏ ବାହ୍ୟ ମାନଦଣ୍ଡ’ ଗ୍ରହଣ କରିବାକୁ ମଧ୍ୟ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନିଆଯାଇଛି ଏବଂ ଜାତୀୟ ସୁରକ୍ଷା ଗାର୍ଡ (NSG) ଭଳି ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ବାହିନୀ ଦ୍ୱାରା ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିବା ଶାସନକୁ ଅନୁସରଣ କରାଯିବ, ଅଧିକାରୀ କହିଛନ୍ତି।

CISF ଭୂମିକା ଏବଂ ଦାୟିତ୍ୱ
ପ୍ରାୟ 1.70 ଲକ୍ଷ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା CISF କୁ ମୁଖ୍ୟତଃ 70 ଟି ସିଭିଲ୍ ବିମାନବନ୍ଦର, ଦିଲ୍ଲୀ ମେଟ୍ରୋ ଏବଂ ସରକାରୀ ଏବଂ ବେସରକାରୀ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରତିଷ୍ଠାନଗୁଡ଼ିକୁ ସୁରକ୍ଷା ଦେବା ପାଇଁ ଦାୟିତ୍ୱ ଦିଆଯାଇଛି।

ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ମୁମ୍ବାଇ-ଅହମ୍ମଦାବାଦ ସେକ୍ସନ 2029 ସୁଦ୍ଧା ଖୋଲିବ: ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ

ଭାରତର ପ୍ରଥମ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପର ୫୦ କିଲୋମିଟର ଅଂଶ ୨୦୨୭ ମସିହାରେ ଗୁଜୁରାଟର ସୁରଟ ଏବଂ ବିଲିମୋରା ମଧ୍ୟରେ ଖୋଲିବ, ଏବଂ ୨୦୨୯ ସୁଦ୍ଧା ମୁମ୍ବାଇ ଏବଂ ଅହମ୍ମଦାବାଦ ମଧ୍ୟରେ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ହେବ, ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ ଶନିବାର ଏଠାରେ କହିଛନ୍ତି।

କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ହେବା ପରେ, ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ମୁମ୍ବାଇ ଏବଂ ଅହମ୍ମଦାବାଦ ମଧ୍ୟରେ ଦୂରତା ମାତ୍ର ଦୁଇ ଘଣ୍ଟା ସାତ ମିନିଟରେ ଅତିକ୍ରମ କରିବ, ସେ ଗୁରୁତ୍ୱାରୋପ କରି କହିଛନ୍ତି ଯେ ଭାରତର ପ୍ରଥମ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପ ବହୁତ ଭଲ ଭାବରେ ଆଗକୁ ବଢ଼ୁଛି।

ବୈଷ୍ଣବ ନିର୍ମାଣାଧୀନ ସୁରଟ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଷ୍ଟେସନ ପରିଦର୍ଶନ କରିଥିଲେ ଏବଂ ଟ୍ରାକ୍ ସ୍ଥାପନ କାର୍ଯ୍ୟ ଏବଂ ଏହାର ପ୍ରଥମ ଟର୍ଣ୍ଣଆଉଟ୍ ସ୍ଥାପନ ଯାଞ୍ଚ କରିଥିଲେ।

“ପ୍ରଥମ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପର ସାମଗ୍ରିକ ଅଗ୍ରଗତି ବହୁତ ଭଲ। ସୁରଟ ଏବଂ ବିଲିମୋରା ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରକଳ୍ପର ପ୍ରଥମ ୫୦ କିଲୋମିଟର ଅଂଶ ୨୦୨୭ ସୁଦ୍ଧା ଖୋଲାଯିବ। ଆମେ ଏଥିପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତି କରୁଛୁ। ୨୦୨୮ ସୁଦ୍ଧା, ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଥାଣେ-ଅହମ୍ମଦାବାଦ ସେକ୍ସନ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ହେବ, ଏବଂ ୨୦୨୯ ସୁଦ୍ଧା, ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ମୁମ୍ବାଇ-ଅହମ୍ମଦାବାଦ ସେକ୍ସନ ଖୋଲିବ,” ସେ ସାମ୍ବାଦିକମାନଙ୍କୁ କହିଛନ୍ତି।

ବୈଷ୍ଣବ କହିଛନ୍ତି ଯେ ମୁଖ୍ୟ ଲାଇନର ଗତି କ୍ଷମତା 320 କିଲୋମିଟର ପ୍ରତି ଘଣ୍ଟା ଏବଂ ଲୁପ୍ ଲାଇନ ପାଇଁ 80 କିଲୋମିଟର ପ୍ରତି ଘଣ୍ଟା।

ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକର ନିରାପଦ ଏବଂ ଦକ୍ଷ ଗତି ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ସର୍ବାଧୁନିକ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ବ୍ୟବହାର କରାଯାଉଛି।

“ଏହା ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକର ଏକ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଜଟିଳ ଗତି, ତେଣୁ ସର୍ବାଧୁନିକ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ବ୍ୟବହାର କରାଯାଉଛି। ଏଠାରେ ଅନେକ କମ୍ପନ ଯନ୍ତ୍ରପାତି ସୃଷ୍ଟି କରାଯାଇଛି। ଯେତେବେଳେ ଟ୍ରେନ 320 କିଲୋମିଟର ପ୍ରତି ଘଣ୍ଟା ବେଗରେ ଗତି କରିବ ସେତେବେଳେ ଉପଯୋଗୀତା କେବୁଲ୍ କମ୍ପନ ଗ୍ରହଣ କରିବ,” ସେ କହିଛନ୍ତି।

ଟ୍ରାକ୍ ମଧ୍ୟରେ ମଧ୍ୟ, ଯେକୌଣସି କମ୍ପନକୁ ଶୋଷଣ କରିବା ପାଇଁ ଅନେକ ଯନ୍ତ୍ରପାତି ରଖାଯାଇଛି, ସେ କହିଛନ୍ତି।

“ଟ୍ରାକ୍ ଉପରେ ବହୁତ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ସୁରକ୍ଷା ବୈଶିଷ୍ଟ୍ୟ ରହିଛି ଯାହା ଫଳରେ ଟ୍ରେନଟି ବହୁତ ସ୍ଥିର ରହିଥାଏ, ଯଦିଓ ପବନର ଏକ ପ୍ରବଳ ଝଡ଼ କିମ୍ବା ହଠାତ୍ ଭୂମିକମ୍ପ ହୁଏ,” ବୈଷ୍ଣବ କହିଛନ୍ତି।

ବୈଷ୍ଣବ କହିଛନ୍ତି ଯେ ସୁରଟ ଷ୍ଟେସନ ପାଇଁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାରୀ କାର୍ଯ୍ୟ ସମାପ୍ତ ହୋଇଛି, ଏବଂ ଟ୍ରାକ୍ ଲିଙ୍କ ସହିତ ଫିନିସିଂ ଏବଂ ଉପଯୋଗୀତା କାର୍ଯ୍ୟ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଚାଲିଛି।

“ଆଜି, ସୁରଟ ଷ୍ଟେସନରେ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପରେ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ ଦର୍ଶକଙ୍କୁ ସମାହିତ କରାଯାଇଛି। ଟ୍ରାକ୍ ଯୋଡିବା କିମ୍ବା ଅଲଗା କରିବା ସ୍ଥାନ ହେଉଛି ଏହି ସ୍ଥାନ। ଏଠାରେ ବହୁତ ନୂଆ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇଛି, ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, ଏହି ରୋଲର ବିୟରିଂ ଯାହା ଉପରେ ଟ୍ରାକ୍ ଗତି କରିବ। ଏହା ପୁଣି ଏକ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ନୂତନ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ଯାହା ଆମେ ବ୍ୟବହାର କରୁଛୁ। ସ୍ଲିପରଗୁଡ଼ିକ କମ୍ପୋଜିଟ୍ ସାମଗ୍ରୀରେ ତିଆରି,” ସେ କହିଛନ୍ତି।

ବୈଷ୍ଣବ କହିଛନ୍ତି ଯେ ମହତ୍ୱାକାଂକ୍ଷୀ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପ ମୁମ୍ବାଇରୁ ଅହମ୍ମଦାବାଦ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସମସ୍ତ ପ୍ରମୁଖ ସହରଗୁଡ଼ିକର ଅର୍ଥନୀତିକୁ ଏକ କରିଦେବ ଏବଂ ପ୍ରଥମ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରଚଳନ ହେବା ସମୟରେ ଜାପାନ ପରି ଅଭିବୃଦ୍ଧିକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବ।

“ଆମେ ଖୁବ୍ ଶୀଘ୍ର ନୂତନ ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକ ଉପରେ କାମ ଆରମ୍ଭ କରିବାକୁ ଆଶା କରୁଛୁ। ଆମ ଦଳର (ବିଜେପିର) ଘୋଷଣାପତ୍ରରେ, ଆମେ ଉତ୍ତରରେ ଆଉ ତିନୋଟି କରିଡର, ପୂର୍ବରେ ଗୋଟିଏ ଏବଂ ଦକ୍ଷିଣରେ ଗୋଟିଏ ପ୍ରତିଶ୍ରୁତି ଦେଇଛୁ। ମୁମ୍ବାଇ-ଅହମ୍ମଦାବାଦ ଦେଶର ପଶ୍ଚିମ ଭାଗରେ ଅଛି। ଆଗକୁ ବଢ଼ିବା ସହିତ ଆମର ଚାରୋଟି ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ କରିଡର ରହିବ,” ସେ କହିଛନ୍ତି।


ଆଉ ଅଧିକ ଦୈନିକ ଖବର ପାଇଁ ଦେଖନ୍ତୁ: odianews.co.in 🌐
✍️ © ଓଡ଼ିଆ ନ୍ୟୁଜ୍‌.କୋ.ଇନ୍ – ନିଜ ଭାଷାରେ ଖବର, ନିଜ ମାଟିର ସ୍ୱର ।


ଆଜିର ସକାଳର ତାଜା ଖବର | ୯ ସେପ୍ଟେମ୍ବର ୨୦୨୫ (ମଙ୍ଗଳବାର)

ଅସ୍ୱୀକାରୋକ୍ତି (Disclaimer):
ଏହି ୱେବସାଇଟ୍‌ରେ ପ୍ରକାଶିତ ସମସ୍ତ ସମାଚାର, ରାଶିଫଳ, ମତାମତ ଓ ବିଶ୍ଲେଷଣଗୁଡିକ କେବଳ ସାଧାରଣ ତଥ୍ୟ ଓ ଜଣାଇବା ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଛି। ଏହାକୁ ଅନୁସରଣ କରିବା ଅପରିହାର୍ଯ୍ୟ ନୁହେଁ। ଦୟାକରି ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ବିଚାରଧାରା, ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ନିୟମ ଓ ବୃହତ୍ ସନ୍ଦର୍ଭରେ ବିବେଚନା କରନ୍ତୁ। ଓଡ଼ିଆନ୍ୟୁଜ୍‌.କୋ‌.ଇନ୍ ଏହି ସୂଚନାର ବ୍ୟବହାର ସହିତ ଜନିତ କୌଣସି ପ୍ରତିକୁଳ ପରିଣାମ ପାଇଁ ଦାୟୀ ନୁହେଁ।

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *