ମଧ୍ୟାହ୍ନ ତାଜା ଖବର ୧୧.୦୮.୨୦୨୫ (ସୋମବାର)
ପ୍ରକାଶନ ସମୟ: ୧୧.୦୮.୨୦୨୫ (ସୋମବାର), ମଧ୍ୟାହ୍ନ : 01:00
ଲେଖକ: ଓଡ଼ିଆନ୍ୟୁଜ୍.କୋ.ଇନ୍ ବ୍ୟୁରୋ I ନିଜଭାଷାରେ ଖବର, ନିଜ ମାଟିର ସ୍ୱର ।
ଭୁବନେଶ୍ୱରରେ ବିଶ୍ୱସ୍ତରୀୟ ସ୍ପୋର୍ଟ୍ସ କମ୍ପ୍ଲେକ୍ସ, ରାଜ୍ୟ ସାରା ଉଚ୍ଚମାନର ଷ୍ଟାଡିୟମ ନିର୍ମାଣ ହେବ: ଓଡ଼ିଶା ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ
ରବିବାର କଳିଙ୍ଗ ଷ୍ଟାଡିୟମରେ ଦିନିକିଆ ବିଶ୍ୱ ଆଥଲେଟିକ୍ସ ବ୍ରୋଞ୍ଜସ୍ତରୀୟ ମହାଦେଶୀୟ ଟୁର୍ ପ୍ରତିଯୋଗିତା ଅବସରରେ ଓଡ଼ିଶା ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ମୋହନ ଚରଣ ମାଝୀ ଘୋଷଣା କରିଛନ୍ତି। ଭୁବନେଶ୍ୱରରେ ୧,୦୦୦ କୋଟି ଟଙ୍କାର ବଜେଟ୍ ବ୍ୟୟ ବରାଦ ସହିତ ଏକ ବିଶ୍ୱସ୍ତରୀୟ କ୍ରୀଡା କମ୍ପ୍ଲେକ୍ସ ନିର୍ମାଣ କରାଯିବ।
ସେ ଏହା ମଧ୍ୟ ପ୍ରକାଶ କରିଛନ୍ତି ଯେ ରାଜ୍ୟର ପ୍ରତ୍ୟେକ ବ୍ଲକରେ ଉଚ୍ଚମାନର ଷ୍ଟାଡିୟମ ନିର୍ମାଣ କରାଯିବ, ଆଗାମୀ ଚାରି ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ 4,124 କୋଟି ଟଙ୍କା ବ୍ୟୟବରାଦ କରାଯାଇଛି। ରାଜ୍ୟବ୍ୟାପୀ କ୍ରୀଡା ସୁବିଧା ବୃଦ୍ଧି କରିବା ଲକ୍ଷ୍ୟରେ ଭିତ୍ତିଭୂମିକୁ ସୁଦୃଢ଼ କରାଯିବ।
ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ମାଝୀ କହିଛନ୍ତି, “ଓଡିଶା ସରକାର ରାଜ୍ୟର 14ଟି ବ୍ଲକରେ ଉଚ୍ଚମାନର ଷ୍ଟାଡିୟମ ନିର୍ମାଣ କରିବେ। ଆମେ ଷ୍ଟାଡିୟମ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଆଗାମୀ ଚାରି ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଖର୍ଚ୍ଚ ହେବାକୁ 4,124 କୋଟି ଟଙ୍କାର ବଜେଟ ମଧ୍ୟ ସ୍ଥିର କରିଛୁ। ଭୁବନେଶ୍ୱରରେ 1,000 କୋଟି ଟଙ୍କା ବଜେଟରେ ଆଉ ଏକ କ୍ରୀଡା କମ୍ପ୍ଲେକ୍ସ ନିର୍ମାଣ କରାଯିବ, ଯାହା ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ସ୍ତରର ହେବ। ଆଥଲେଟିକ୍ସ ପ୍ରତିଯୋଗିତା ବ୍ରୋଞ୍ଜ ସ୍ତରର ଥିଲା; ମୁଁ ଆଶା କରୁଛି ଯେ ଆମେ ରୌପ୍ୟ ସ୍ତରକୁ ଛାଡି ସ୍ୱର୍ଣ୍ଣ ସ୍ତର ହାସଲ କରିପାରିବୁ, ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଆମେ ଓଡ଼ିଶାରେ ସ୍ୱର୍ଣ୍ଣ ସ୍ତରୀୟ ଆଥଲେଟିକ୍ ପ୍ରତିଯୋଗିତା ଆୟୋଜନ କରିପାରିବୁ। ଆମ ସରକାର ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ଏହା ହାସଲ କରିପାରିବ।”
ସ୍ୱର୍ଣ୍ଣସ୍ତରୀୟ ଆଥଲେଟିକ୍ ମିଟ୍ ଆୟୋଜନ କରିବା ଲକ୍ଷ୍ୟ
ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଗୁରୁତ୍ୱାରୋପ କରିଥିଲେ ଯେ ବ୍ରୋଞ୍ଜସ୍ତରୀୟ ଇଭେଣ୍ଟ ପରେ, ଓଡ଼ିଶା ସରକାର ଭବିଷ୍ୟତରେ ସ୍ୱର୍ଣ୍ଣସ୍ତରୀୟ ଟୁର୍ନାମେଣ୍ଟ ଆୟୋଜନ କରିବା ଉପରେ ଦୃଷ୍ଟି ରଖିଛନ୍ତି। ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ଓଡ଼ିଶାକୁ ବିଶ୍ୱ ଆଥଲେଟିକ୍ସ ଇଭେଣ୍ଟ ପାଇଁ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଗନ୍ତବ୍ୟସ୍ଥଳ ଭାବରେ ସ୍ଥାନିତ କରିବା ପାଇଁ ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖାଯାଇଛି।
କ୍ରୀଡ଼ା ମନ୍ତ୍ରୀ ଖେଳାଳିଙ୍କ ପ୍ରେରଣା ଉପରେ ଆଲୋକପାତ କରିଛନ୍ତି
ଓଡିଶାର କ୍ରୀଡ଼ା ମନ୍ତ୍ରୀ ସୂର୍ଯ୍ୟବଂଶୀ ସୁରଜ କହିଛନ୍ତି, “ଅନେକ ଖେଳାଳି ଆସିଛନ୍ତି ଏବଂ ଅନେକ ଓଡ଼ିଆ ଖେଳାଳି ଅନିମେଶ କୁଜୁରଙ୍କଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଅନ୍ୟ ଅନେକଙ୍କ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବହୁତ ଭଲ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରିଛନ୍ତି। ଏହା ଆମର ଖେଳାଳିମାନଙ୍କୁ ପ୍ରେରଣା ପ୍ରଦାନ କରେ କାରଣ ସେମାନେ ନିକଟରୁ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ସ୍ତରୀୟ ଖେଳାଳିମାନଙ୍କୁ ଦେଖିପାରିବେ। ସେମାନଙ୍କ ସହିତ ଜଡିତ ହେବାର ସୁଯୋଗ ମଧ୍ୟ ପାଇଛି, ଏବଂ ଏହା ସେମାନଙ୍କ ଜୀବନର ବାକି ସମୟ ପାଇଁ ଏକ ସ୍ମରଣୀୟ ମୁହୂର୍ତ୍ତ ହେବ। ଆଗାମୀ ଦିନରେ, ଆମ ପାଖରେ ଓଡ଼ିଶାରେ ସ୍ୱର୍ଣ୍ଣ-ସ୍ତରୀୟ ଏବଂ ଡାଇମଣ୍ଡ-ସ୍ତରୀୟ ଆଥଲେଟିକ୍ ପ୍ରତିଯୋଗିତା ଆୟୋଜନ କରିବାର କ୍ଷମତା ଏବଂ ଦକ୍ଷତା ଅଛି।”
ଏହି ମହତ୍ୱାକାଂକ୍ଷୀ କ୍ରୀଡ଼ା ଭିତ୍ତିଭୂମି ଯୋଜନା ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ପ୍ରତିଭାକୁ ପୋଷଣ ଏବଂ ଓଡ଼ିଶାରେ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ପ୍ରତିଯୋଗିତା ଆୟୋଜନ ପ୍ରତି ପ୍ରତିବଦ୍ଧତାକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ।
ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି 21 କିଲୋମିଟର ଥାନେ ମାରାଥନ ସମାପ୍ତ କଲେ, ଘରକୁ ଫେରିବା ପରେ ତଳେ ପଡ଼ିଗଲେ ଏବଂ ମୃତ୍ୟୁବରଣ କଲେ
ରବିବାର ଦିନ ଥାନେ ମାରାଥନରୁ ଘରକୁ ଫେରିବା ପରେ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ପଡ଼ିଯାଇ ମୃତ୍ୟୁବରଣ କରିଥିଲେ, ଯେଉଁଥିରେ ସେ 21 କିଲୋମିଟର ସେଗମେଣ୍ଟ ସମାପ୍ତ କରିଥିଲେ, ତାଙ୍କ ପରିବାର ଏବଂ ବନ୍ଧୁମାନେ କହିଛନ୍ତି।
ସେମାନେ ମୃତକଙ୍କୁ ବସନ୍ତ ବିହାରର ବାସିନ୍ଦା ବେନେ ଦେବାସୀ ଭାବରେ ଚିହ୍ନଟ କରିଛନ୍ତି।
ତାଙ୍କ ବନ୍ଧୁ ଏବଂ ସମ୍ପର୍କୀୟମାନେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଦେବାସୀ, ଜଣେ ଫିଟନେସ୍ ଉତ୍ସାହୀ ଏବଂ ନିୟମିତ ମାରାଥନ୍ ଅଂଶଗ୍ରହଣକାରୀ, ଘରକୁ ଫେରିବା ପରେ ତଳେ ପଡ଼ିଯାଇଥିଲେ, ପରେ ତାଙ୍କୁ ନିକଟସ୍ଥ ହସ୍ପିଟାଲକୁ ନିଆଯାଇଥିଲା ଏବଂ ଡାକ୍ତର ପହଞ୍ଚିବା ମାତ୍ରେ ତାଙ୍କୁ ମୃତ ଘୋଷଣା କରିଥିଲେ।
ମୃତ୍ୟୁର ସଠିକ୍ କାରଣ ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଜଣା ପଡ଼ିନାହିଁ, ସେମାନେ ସାମ୍ବାଦିକମାନଙ୍କୁ କହିଛନ୍ତି।
‘ମାରାଥନ୍ ଥାନେଚି, ଉର୍ଜା ତରୁଣାଇଚି’ ସ୍ଲୋଗାନ ସହିତ ଏହି କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ କୋଭିଡ୍-୧୯ ମହାମାରୀ ଯୋଗୁଁ ପାଞ୍ଚ ବର୍ଷର ବିରତି ପରେ ଫେରିଥିଲା।
ଥାନେ ମ୍ୟୁନିସିପାଲ୍ କର୍ପୋରେସନ୍ ଦ୍ୱାରା ଆୟୋଜିତ ଏହି ମାରାଥନ୍ ୧୨ଟି ବର୍ଗରେ ବିସ୍ତାରିତ ହୋଇଥିଲା, ଯେଉଁଥିରେ ପୌର ଅଧିକାରୀ, କର୍ମଚାରୀ, ଜନପ୍ରତିନିଧି ଏବଂ ସାମ୍ବାଦିକଙ୍କ ପାଇଁ ‘କର୍ପୋରେଟ୍ ଦୌଡ଼’ ଏବଂ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକଙ୍କ ପାଇଁ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଦୌଡ଼ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ଥିଲା।
ତ୍ରୁଟି ପରେ ଦିଲ୍ଲୀ ଅଭିମୁଖେ ଯାଉଥିବା ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ବିମାନକୁ ଚେନ୍ନାଇ ସ୍ଥାନାନ୍ତରିତ କରାଯାଇଛି
ରବିବାର ରାତିରେ ବରିଷ୍ଠ କଂଗ୍ରେସ ନେତା ଏବଂ ସଂସଦର ପବ୍ଲିକ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ସ କମିଟିର ଅଧ୍ୟକ୍ଷ କେ.ସି. ଭେନୁଗୋପାଳ ଦାବି କରିଛନ୍ତି ଯେ ତାଙ୍କୁ ଏବଂ ଅନ୍ୟ ଅନେକ ସାଂସଦଙ୍କୁ ତିରୁବନନ୍ତପୁରମରୁ ଦିଲ୍ଲୀ ନେଇ ଯାଉଥିବା ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର ଏକ ବିମାନ “ଭୟଙ୍କର ଦୁର୍ଘଟଣାର ନିକଟତର” ହୋଇଯାଇଥିଲା।
ଏକ ବିବୃତ୍ତିରେ, ଏୟାରଲାଇନ୍ସ କହିଛି ଯେ ତିରୁବନନ୍ତପୁରମରୁ ଦିଲ୍ଲୀ ଯାଉଥିବା ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର ବିମାନ AI2455, ଯାନ୍ତ୍ରିକ ସମସ୍ୟା ଯୋଗୁଁ ରବିବାର ସନ୍ଧ୍ୟାରେ ଚେନ୍ନାଇକୁ ସ୍ଥାନାନ୍ତରିତ କରାଯାଇଥିଲା।
ମାଇକ୍ରୋବ୍ଲଗିଂ ସାଇଟ୍ X କୁ ନେଇ ଭେନୁଗୋପାଳ କହିଛନ୍ତି, “ତ୍ରିଭେନ୍ଦ୍ରମରୁ ଦିଲ୍ଲୀ ଯାଉଥିବା ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର ବିମାନ AI 2455 – ମୁଁ, ଅନେକ ସାଂସଦ ଏବଂ ଶହ ଶହ ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ନେଇ – ଆଜି ଭୟଙ୍କର ଭାବରେ ଦୁର୍ଘଟଣାର ନିକଟତର ହୋଇଯାଇଥିଲା।”
“ବିଳମ୍ବିତ ପ୍ରସ୍ଥାନରୁ ଯାହା ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା ତାହା ଏକ ଦୁଃଖଦ ଯାତ୍ରାରେ ପରିଣତ ହୋଇଥିଲା। ଉଡ଼ାଣ ଆରମ୍ଭ କରିବାର କିଛି ସମୟ ପରେ, ଆମେ ଅଭୂତପୂର୍ବ ଅସ୍ଥିରତାର ଶିକାର ହୋଇଥିଲୁ। ପ୍ରାୟ ଏକ ଘଣ୍ଟା ପରେ, କ୍ୟାପ୍ଟେନ୍ ଏକ ବିମାନ ସିଗନାଲ ତ୍ରୁଟି ଘୋଷଣା କଲେ ଏବଂ ଚେନ୍ନାଇକୁ ସ୍ଥାନାନ୍ତରିତ କଲେ…
“ପ୍ରାୟ ଦୁଇ ଘଣ୍ଟା ଧରି, ଆମେ ଅବତରଣ ପାଇଁ ଅନୁମତି ଅପେକ୍ଷା କରି ବିମାନବନ୍ଦର ପରିକ୍ରମା କଲୁ, ଯେପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଆମର ପ୍ରଥମ ପ୍ରୟାସ ସମୟରେ ଏକ ହୃଦୟ ବିଦାରକ ମୁହୂର୍ତ୍ତ ଥିଲା – ଅନ୍ୟ ଏକ ବିମାନ ସମାନ ରନୱେରେ ଥିବା ରିପୋର୍ଟ ହୋଇଛି। ସେହି ଦୁଇ ସେକେଣ୍ଡରେ, କ୍ୟାପ୍ଟେନ୍ଙ୍କ ଶୀଘ୍ର ଉପରକୁ ଉଠିବାର ନିଷ୍ପତ୍ତି ବିମାନରେ ଥିବା ପ୍ରତ୍ୟେକ ଜୀବନ ରକ୍ଷା କରିଥିଲା। ଦ୍ୱିତୀୟ ପ୍ରୟାସରେ ବିମାନ ସୁରକ୍ଷିତ ଭାବରେ ଅବତରଣ କରିଥିଲା,” ସେ ପୋଷ୍ଟରେ କହିଛନ୍ତି।
“କୌଶଳ ଏବଂ ଭାଗ୍ୟ ଦ୍ୱାରା ଆମେ ରକ୍ଷା ପାଇଲୁ। ଯାତ୍ରୀ ସୁରକ୍ଷା ଭାଗ୍ୟ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରିପାରିବ ନାହିଁ।” “ମୁଁ @DGCAIndia ଏବଂ @MoCA_GoIଙ୍କୁ ଏହି ଘଟଣାର ତୁରନ୍ତ ତଦନ୍ତ କରିବାକୁ, ଦାୟିତ୍ୱ ସ୍ଥିର କରିବାକୁ ଏବଂ ଏପରି ତ୍ରୁଟି ପୁଣି କେବେ ନ ଘଟେ ତାହା ନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ ଅନୁରୋଧ କରୁଛି,” କଂଗ୍ରେସ ନେତା ଲେଖିଛନ୍ତି।
X ରେ ଭେନୁଗୋପାଳଙ୍କୁ ଜବାବ ଦେଇ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ କହିଛି, “ଆମେ ସ୍ପଷ୍ଟ କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛୁ ଯେ ଏକ ସନ୍ଦିଗ୍ଧ ଯାନ୍ତ୍ରିକ ସମସ୍ୟା ଏବଂ ଖରାପ ପାଗ ପରିସ୍ଥିତି ଯୋଗୁଁ ଚେନ୍ନାଇକୁ ଡାଇଭର୍ସନ ସତର୍କତାମୂଳକ ଥିଲା।”
“ଚେନ୍ନାଇ ବିମାନବନ୍ଦରରେ ପ୍ରଥମ ଅବତରଣ ପ୍ରୟାସ ସମୟରେ ଚେନ୍ନାଇ ATC (ଏୟାର ଟ୍ରାଫିକ୍ କଣ୍ଟ୍ରୋଲ) ଦ୍ୱାରା ଏକ ଯାତାୟାତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦିଆଯାଇଥିଲା, ରନୱେରେ ଅନ୍ୟ ଏକ ବିମାନ ଉପସ୍ଥିତ ଥିବାରୁ ନୁହେଁ … ଆମର ପାଇଲଟମାନେ ଏପରି ପରିସ୍ଥିତିକୁ ପରିଚାଳନା କରିବା ପାଇଁ ଭଲ ଭାବରେ ତାଲିମପ୍ରାପ୍ତ, ଏବଂ ଏହି କ୍ଷେତ୍ରରେ, ସେମାନେ ସମଗ୍ର ଉଡ଼ାଣ ସମୟରେ ମାନକ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଅନୁସରଣ କରିଥିଲେ,” ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ଦାବି କରିଛି।
“ଆମେ ବୁଝିପାରୁଛୁ ଯେ ଏପରି ଅଭିଜ୍ଞତା ଅସ୍ଥିର ହୋଇପାରେ ଏବଂ ଡାଇଭର୍ସନ ଆପଣଙ୍କୁ ଅସୁବିଧା ସୃଷ୍ଟି କରିଥିବାରୁ ଦୁଃଖିତ।” ତଥାପି, ସୁରକ୍ଷା ସର୍ବଦା ଆମର ପ୍ରାଥମିକତା,” ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ଆହୁରି କହିଛି।
ଫ୍ଲାଇଟ୍ ଟ୍ରାକିଂ ୱେବସାଇଟ୍ Flightradar24.com ରେ ଉପଲବ୍ଧ ସୂଚନା ଅନୁଯାୟୀ, ଏୟାରବସ୍ A320 ବିମାନ ସହିତ ପରିଚାଳିତ AI2455 ବିମାନଟି ଦୁଇ ଘଣ୍ଟାରୁ ଅଧିକ ସମୟ ପାଇଁ ଉଡ଼ାଣ ଭରି ରହିଥିଲା।
“ଅଗଷ୍ଟ 10 ତାରିଖରେ ତିରୁବନନ୍ତପୁରମ୍ ରୁ ଦିଲ୍ଲୀ ଯାଉଥିବା AI2455 ର ବିମାନ କର୍ମଚାରୀମାନେ ଏକ ସନ୍ଦିଗ୍ଧ ଯାନ୍ତ୍ରିକ ସମସ୍ୟା ଏବଂ ରାସ୍ତାରେ ପାଗ ପରିସ୍ଥିତିକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ଚେନ୍ନାଇକୁ ସତର୍କତାମୂଳକ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିଥିଲେ,” ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ପୂର୍ବରୁ ଏକ ବିବୃତ୍ତିରେ କହିଛି।
ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ କହିଛି ଯେ ବିମାନଟି ଚେନ୍ନାଇରେ ସୁରକ୍ଷିତ ଭାବରେ ଅବତରଣ କରିଛି, ଯେଉଁଠାରେ ବିମାନଟି ଆବଶ୍ୟକୀୟ ଯାଞ୍ଚ କରାଯିବ।
ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଯଥାଶୀଘ୍ର ସେମାନଙ୍କ ଗନ୍ତବ୍ୟସ୍ଥଳକୁ ପଠାଇବା ପାଇଁ ବିକଳ୍ପ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଉଛି, ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ କହିଛି, ଏବଂ ହୋଇଥିବା ଅସୁବିଧା ପାଇଁ ଦୁଃଖ ପ୍ରକାଶ କରିଛି।
ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ବିଷୟରେ ବିବରଣୀ ଉପଲବ୍ଧ ନଥିଲା।
Flightradar24.com ରୁ ସୂଚନା ଅନୁଯାୟୀ, ବିମାନଟି ରାତି 8 ଟା ପରେ ତିରୁବନନ୍ତପୁରମ୍ ରୁ ଉଡ଼ାଣ ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲା ଏବଂ ରାତି 10.35 ରେ ଚେନ୍ନାଇରେ ଅବତରଣ କରିଥିଲା।
ସାମ୍ପ୍ରତିକ ସପ୍ତାହଗୁଡ଼ିକରେ, ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର କିଛି ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣାଗ୍ରସ୍ତ ହେବାର ନଜିର ରହିଛି। ଯାନ୍ତ୍ରିକ ତ୍ରୁଟିର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛି।
ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ମୋଦୀ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଭାରତ ବିଶ୍ୱର ଦ୍ରୁତତମ ଅଭିବୃଦ୍ଧିଶୀଳ ଅର୍ଥନୀତି
ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦି ରବିବାର କହିଛନ୍ତି ଯେ ଭାରତ ବିଶ୍ୱର ତୃତୀୟ ପ୍ରମୁଖ ଅର୍ଥନୀତି ହେବା ଦିଗରେ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଆଗକୁ ବଢ଼ୁଛି।
ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କ ମନ୍ତବ୍ୟ ଆମେରିକା ରାଷ୍ଟ୍ରପତି ଡୋନାଲ୍ଡ ଟ୍ରମ୍ପଙ୍କ “ଭାରତ ଏକ ମୃତ ଅର୍ଥନୀତି” ବୋଲି ସମାଲୋଚନା କରିବାର କିଛି ଦିନ ପରେ ଆସିଛି।
୧୫,୬୧୦ କୋଟି ଟଙ୍କାରୁ ଅଧିକ ମୂଲ୍ୟର ବାଙ୍ଗାଲୋର ମେଟ୍ରୋ ପର୍ଯ୍ୟାୟ-୩ ପ୍ରକଳ୍ପର ଶିଳାନ୍ୟାସ କରିବା ପରେ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ତାଙ୍କ ଅଭିଭାଷଣରେ କହିଥିଲେ ଯେ ଅପରେସନ ସିନ୍ଦୁର ସୀମାପାର ଆତଙ୍କବାଦୀ ଆଡ୍ଡାଗୁଡ଼ିକୁ ନଷ୍ଟ କରିବାର କ୍ଷମତା ପ୍ରଦର୍ଶନ କରିଥିଲା।
ଏହା ଆତଙ୍କବାଦୀଙ୍କୁ ରକ୍ଷା କରୁଥିବା ପାକିସ୍ତାନକୁ କିଛି ଘଣ୍ଟା ମଧ୍ୟରେ ଆଣ୍ଠୁମାଡ଼ି ପକାଇବାର ଶକ୍ତି ଦେଖାଇଲା ଏବଂ ବିଶ୍ୱ ଭାରତର ଏହି ନୂତନ ଚେହେରା ଦେଖିଲା। ସେ ଏହି ଅଭିଯାନର ସଫଳତା ପାଇଁ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟାର ଶକ୍ତି ଏବଂ ପ୍ରତିରକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ‘ମେକ୍ ଇନ୍ ଇଣ୍ଡିଆ’ର ଶକ୍ତିକୁ ଶ୍ରେୟ ଦେଇଥିଲେ।
ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ 3ଟି ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ୍ ଟ୍ରେନକୁ ପତାକା ଦେଖାଇ ଶୁଭାରମ୍ଭ କରିଥିଲେ ଏବଂ ପ୍ରାୟ 7,160 କୋଟି ଟଙ୍କା ମୂଲ୍ୟର ମେଟ୍ରୋ ରେଳ ହଳଦିଆ ଲାଇନର ଉଦଘାଟନ କରିଥିଲେ।
ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକର ଶୁଭାରମ୍ଭ ମଧ୍ୟ କ୍ରେଡିଟ୍ ପାଇଁ ଲଢ଼େଇ ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲା କାରଣ କର୍ଣ୍ଣାଟକ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ସିଦ୍ଧରମୈୟା କହିଥିଲେ ଯେ ରାଜ୍ୟ ବେଙ୍ଗାଲୁରୁର ମେଟ୍ରୋ ନେଟୱାର୍କରେ କେନ୍ଦ୍ର ଅପେକ୍ଷା ଅଧିକ ଖର୍ଚ୍ଚ କରୁଛି, “ଯଦିଓ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ମିଳିତ ଭାବରେ ପାଣ୍ଠି ଯୋଗାଇବା ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ।”
ଉପମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଡି କେ ଶିବକୁମାର କହିଛନ୍ତି ଯେ “ବେଙ୍ଗାଲୁରୁ ମେଟ୍ରୋ ରେଳ ପ୍ରକଳ୍ପରେ କେନ୍ଦ୍ରର ଭୂମିକା ବହୁତ କମ୍” କାରଣ ପ୍ରକଳ୍ପ ମୂଲ୍ୟର 80 ରୁ 90 ପ୍ରତିଶତ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ବହନ କରିଛନ୍ତି।
“କେନ୍ଦ୍ର କର୍ଣ୍ଣାଟକକୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଅବହେଳା କରିଛି, କିନ୍ତୁ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦିଙ୍କୁ ସମ୍ମାନ ଜଣାଇ, ଆମେ ତାଙ୍କୁ ମେଟ୍ରୋ ୟେଲୋ ଲାଇନ ଉଦଘାଟନ କରିବାକୁ ଅନୁରୋଧ କରିଥିଲୁ,” ଶିବକୁମାର କହିଛନ୍ତି। କର୍ଣ୍ଣାଟକ ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ ମନ୍ତ୍ରୀ ପ୍ରିୟାଙ୍କ ଖାର୍ଗେ ୟେଲୋ ଲାଇନର ଶ୍ରେୟ “ହାଇଜ୍ୟାକିଂ” ପାଇଁ ବିଜେପିକୁ ସମାଲୋଚନା କରିଥିଲେ।
ଅଭିଯୋଗର ପ୍ରତିବାଦ କରି କେନ୍ଦ୍ର ରେଳ ମନ୍ତ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ କହିଛନ୍ତି ଯେ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦି ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ହେବା ପରେ କର୍ଣ୍ଣାଟକ ପାଇଁ ରେଳ ବଜେଟ 2014 ପୂର୍ବରୁ 835 କୋଟି ଟଙ୍କାରୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇ 7,500 କୋଟି ଟଙ୍କା ହୋଇଛି।
ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ତାଙ୍କ ଭାଷଣରେ, ବିଭିନ୍ନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଅଭିବୃଦ୍ଧିକୁ ବର୍ଣ୍ଣନା କରି କହିଛନ୍ତି ଯେ ଏପରି ସଫଳତା ଆତ୍ମନିର୍ଭର ଭାରତର ସଂକଳ୍ପକୁ ସୁଦୃଢ଼ କରିଛି। ଏହା ସହିତ, ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ କହିଛନ୍ତି ଯେ ପରବର୍ତ୍ତୀ ବଡ଼ ପ୍ରାଥମିକତା ହେଉଛି ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟାରେ ଆତ୍ମନିର୍ଭରଶୀଳ ହେବା। ଭାରତୀୟ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ ସମଗ୍ର ବିଶ୍ୱ ପାଇଁ ସଫ୍ଟୱେର୍ ଏବଂ ଉତ୍ପାଦ ବିକାଶ କରି ବିଶ୍ୱ ସ୍ତରରେ ଏକ ଛାପ ସୃଷ୍ଟି କରିଛନ୍ତି।
ମୋଦୀ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଗତ 11 ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ, ଭାରତର ଅର୍ଥନୀତି ବିଶ୍ୱ ସ୍ତରରେ 10ମ ସ୍ଥାନରୁ ଶ୍ରେଷ୍ଠ 5 ରେ ପହଞ୍ଚିଛି, ଏବଂ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ତିନୋଟି ଅର୍ଥନୀତି ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ ହେବା ଦିଗରେ ଅଗ୍ରସର ହେଉଛି। “ଆମେ ବିଶ୍ୱର ଶ୍ରେଷ୍ଠ ତିନୋଟି ଅର୍ଥନୀତି ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ ହେବା ପାଇଁ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଆଗକୁ ବଢ଼ୁଛୁ। ଆମେ ଏହି ଗତି କିପରି ପାଇଲୁ? ଆମେ ସଂସ୍କାର, ପ୍ରଦର୍ଶନ ଏବଂ ରୂପାନ୍ତରର ଆତ୍ମା ମାଧ୍ୟମରେ ଏହା ପାଇଲୁ,” ସେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ସ୍ପଷ୍ଟ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଏବଂ ସଚ୍ଚୋଟ ପ୍ରୟାସ ମାଧ୍ୟମରେ ଏହି ଗତି ହାସଲ କରାଯାଇଥିଲା।
ଭିତ୍ତିଭୂମି ଅଭିବୃଦ୍ଧି ବିଷୟରେ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ କହିଥିଲେ ଯେ 2014 ମସିହାରେ ମେଟ୍ରୋ ରେଳ ସେବା କେବଳ ପାଞ୍ଚଟି ସହରରେ ସୀମିତ ଥିଲା। ଆଜି, ମେଟ୍ରୋ ରେଳ ନେଟୱାର୍କ 24ଟି ସହରରେ 1,000 କିଲୋମିଟରରୁ ଅଧିକ ବ୍ୟାପ୍ତ, ଯାହା ଭାରତକୁ ବିଶ୍ୱ ସ୍ତରରେ ତୃତୀୟ ବୃହତ ମେଟ୍ରୋ ନେଟୱାର୍କ କରିଛି।
ସ୍ୱାଧୀନତା ପରଠାରୁ, 2014 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, କେବଳ 20,000 କିଲୋମିଟର ରେଳ ନେଟୱାର୍କକୁ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ କରାଯାଇଥିଲା। କେବଳ ୧୧ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ, ୨୦୧୪ ରୁ ୨୦୨୫ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ଏହା ୪୦,୦୦୦ କିଲୋମିଟରକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି। ସେହିପରି, ୨୦୧୪ ରେ ୭୪ ଟି ବିମାନବନ୍ଦରରୁ ଆଜି ଦେଶରେ ୧୬୦ ରୁ ଅଧିକ ଏବଂ ସେହିପରି, ଜାତୀୟ ଜଳପଥ ମାତ୍ର ୩ ରୁ ୩୦ କୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି। ଭାରତ ଶିକ୍ଷା ଏବଂ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ କ୍ଷେତ୍ରରେ ମଧ୍ୟ ଏକ ବଡ଼ ଲମ୍ଫ ନେଇଛି ଏବଂ ଆଜି, ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଅଧିକ ସୁଯୋଗ ଉପଲବ୍ଧ। ଦେଶ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଅଗ୍ରଗତି କରୁଥିବାରୁ, ଗରିବ ଏବଂ ସୀମାନ୍ତ ବର୍ଗର ଲୋକଙ୍କ ଜୀବନ ସମାନ ଗତିରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେଉଛି।
“୨୦୧୪ ପୂର୍ବରୁ ମୋଟ ରପ୍ତାନି ୪୬୮ ବିଲିୟନ ଆମେରିକୀୟ ଡଲାର ଥିଲା କିନ୍ତୁ ଆଜି ଏହା ୮୨୪ ବିଲିୟନ ଆମେରିକୀୟ ଡଲାର। ଆମେ ମୋବାଇଲ୍ ଫୋନ୍ ଆମଦାନି କରୁଥିଲୁ କିନ୍ତୁ ବର୍ତ୍ତମାନ ଆମେ ମୋବାଇଲ୍ ହ୍ୟାଣ୍ଡସେଟ୍ ରପ୍ତାନିକାରୀଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଶୀର୍ଷ ପାଞ୍ଚଟି। ୨୦୧୪ ପୂର୍ବରୁ ଆମର ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ ରପ୍ତାନି ୬ ବିଲିୟନ ଆମେରିକୀୟ ଡଲାର ଥିଲା ଯାହା ୩୮ ବିଲିୟନ ଆମେରିକୀୟ ଡଲାରକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି,” ମୋଦି କହିଛନ୍ତି। ୨୦୧୪ ପୂର୍ବରୁ ଭାରତର ଅଟୋମୋବାଇଲ୍ ରପ୍ତାନି ୧୬ ବିଲିୟନ ଆମେରିକୀୟ ଡଲାର ଥିଲା ଏବଂ ଏବେ ଏହା ଦୁଇଗୁଣରୁ ଅଧିକ, ଯାହା ଭାରତକୁ ବିଶ୍ୱ ସ୍ତରରେ ଚତୁର୍ଥ ପ୍ରମୁଖ ଅଟୋମୋବାଇଲ୍ ରପ୍ତାନିକାରୀ କରିଥାଏ।
“ଏହି ସଫଳତାଗୁଡ଼ିକ ଆମ ଆତ୍ମନିର୍ଭର ଭାରତ (ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ ଭାରତ) ଧାରଣାକୁ ଶକ୍ତି ପ୍ରଦାନ କରେ। ଆମେ ଏକାଠି ଆଗକୁ ବଢ଼ିବୁ ଏବଂ ଏକ ବିକଶିତ ଭାରତ ନିର୍ମାଣ କରିବୁ।”
ଉଦୀୟମାନ କ୍ଷେତ୍ରଗୁଡ଼ିକରେ ନେତୃତ୍ୱ ନେବା ପାଇଁ କେନ୍ଦ୍ରିତ ପ୍ରୟାସ ପାଇଁ ଦାବି କରି, ସେ ‘ମେକ୍ ଇନ୍ ଇଣ୍ଡିଆ’ ଏବଂ ଉତ୍ପାଦନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ବେଙ୍ଗାଲୁରୁ ଏବଂ କର୍ଣ୍ଣାଟକର ଉପସ୍ଥିତିକୁ ମଜବୁତ କରିବାର ଆବଶ୍ୟକତା ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱାରୋପ କରିଥିଲେ। ସେ ଭାରତର ଉତ୍ପାଦଗୁଡ଼ିକୁ ‘ଶୂନ୍ୟ ତ୍ରୁଟି, ଶୂନ୍ୟ ପ୍ରଭାବ’ ମାନଦଣ୍ଡ ପାଳନ କରିବାକୁ ଅନୁରୋଧ କରିଥିଲେ, ଅର୍ଥାତ୍ ସେଗୁଡ଼ିକ ଗୁଣବତ୍ତା ଦୃଷ୍ଟିରୁ ତ୍ରୁଟିହୀନ ହେବା ଉଚିତ ଏବଂ ପରିବେଶ ଉପରେ କୌଣସି ନକାରାତ୍ମକ ପ୍ରଭାବ ପକାଇବ ନାହିଁ।
‘ବିକାଶିତ ଭାରତ’ ଯାତ୍ରା ଡିଜିଟାଲ୍ ଇଣ୍ଡିଆ ପଦକ୍ଷେପ ସହିତ ଆଗକୁ ବଢ଼ିବ। ଇଣ୍ଡିଆ ଏଆଇ ମିଶନ ଭଳି ପଦକ୍ଷେପ ଦ୍ୱାରା, ଭାରତ ବିଶ୍ୱ ଏଆଇ ନେତୃତ୍ୱ ଆଡକୁ ଅଗ୍ରସର ହେଉଛି। “ଭାରତ କୃତ୍ରିମ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତାର କ୍ଷେତ୍ରରେ ବିଶ୍ୱ ନେତୃତ୍ୱର ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିବାକୁ ଯାଉଛି। ସେମିକଣ୍ଡକ୍ଟର ମିଶନ ମଧ୍ୟ ଗତି କରୁଛି। ଭାରତ ଖୁବ୍ ଶୀଘ୍ର ମେଡ୍ ଇନ୍ ଇଣ୍ଡିଆ ଚିପ୍ ପାଇବ,” ସେ କହିଥିଲେ।
ମହାକାଶ ମିଶନ ସମ୍ପର୍କରେ, ସେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଭାରତ “କମ୍ ମୂଲ୍ୟର ହାଇ-ଟେକ୍ ସ୍ପେସ୍ ମିଶନ”ର ଏକ ଉଦାହରଣ ପାଲଟିଛି, ଯାହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ଭାରତ ଭବିଷ୍ୟତ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଆଗକୁ ବଢ଼ୁଛି।
ଏହିପରି ଉନ୍ନତିର ବିଶେଷତ୍ୱ ହେଉଛି ଗରିବଙ୍କ ସଶକ୍ତିକରଣ ଏବଂ ଡିଜିଟାଇଜେସନ୍ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଗାଁରେ ପହଞ୍ଚିଛି। UPI ମାଧ୍ୟମରେ, ଭାରତ ବିଶ୍ୱର 50 ପ୍ରତିଶତରୁ ଅଧିକ ବାସ୍ତବ-ସମୟ କାରବାର ପାଇଁ ଦାୟୀ, ସେ ଗୁରୁତ୍ୱାରୋପ କରିଥିଲେ।
ରାଜ୍ୟପାଳ ଥାୱରଚାନ୍ଦ ଗେହଲଟ୍, ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ସିଦ୍ଧରମୈୟା, କେନ୍ଦ୍ର ମନ୍ତ୍ରୀ ମନୋହର ଲାଲ, ଏଚ୍ ଡି କୁମାରସ୍ୱାମୀ, ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ, ଭି ସୋମନ୍ନା, ଶୋଭା କରାଣ୍ଡଲାଜେ ଉପସ୍ଥିତ ଥିଲେ।
ଆଉ ଅଧିକ ଦୈନିକ ଖବର ପାଇଁ ଦେଖନ୍ତୁ: odianews.co.in 🌐
✍️ © ଓଡ଼ିଆ ନ୍ୟୁଜ୍.କୋ.ଇନ୍ – ନିଜ ଭାଷାରେ ଖବର, ନିଜ ମାଟିର ସ୍ୱର ।

ଅସ୍ୱୀକାରୋକ୍ତି (Disclaimer):
ଏହି ୱେବସାଇଟ୍ରେ ପ୍ରକାଶିତ ସମସ୍ତ ସମାଚାର, ରାଶିଫଳ, ମତାମତ ଓ ବିଶ୍ଲେଷଣଗୁଡିକ କେବଳ ସାଧାରଣ ତଥ୍ୟ ଓ ଜଣାଇବା ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଛି। ଏହାକୁ ଅନୁସରଣ କରିବା ଅପରିହାର୍ଯ୍ୟ ନୁହେଁ। ଦୟାକରି ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ବିଚାରଧାରା, ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ନିୟମ ଓ ବୃହତ୍ ସନ୍ଦର୍ଭରେ ବିବେଚନା କରନ୍ତୁ। ଓଡ଼ିଆନ୍ୟୁଜ୍.କୋ.ଇନ୍ ଏହି ସୂଚନାର ବ୍ୟବହାର ସହିତ ଜନିତ କୌଣସି ପ୍ରତିକୁଳ ପରିଣାମ ପାଇଁ ଦାୟୀ ନୁହେଁ।