ଆଜିର ସକାଳର ତାଜା ଖବର ୧୩ ଜୁନ ୨୦୨୫ (ଶୁକ୍ରବାର)
ପ୍ରକାଶନ ସମୟ: ୧୩ ଜୁନ ୨୦୨୫ (ଶୁକ୍ରବାର), ସକାଳ 8:30
ଲେଖକ: ଓଡ଼ିଆନ୍ୟୁଜ୍.କୋ.ଇନ୍ ବ୍ୟୁରୋ ନିଜଭାଷାରେ ଖବର, ନିଜ ମାଟିର ସ୍ୱର ।
ଅହମଦାବାଦ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ରାଷ୍ଟ୍ରପତି ପୁଟିନ ଗଭୀର ଶୋକ ପ୍ରକାଶ କରିଛନ୍ତି
କ୍ରେମଲିନ୍ କହିଛି ଯେ ରୁଷ ରାଷ୍ଟ୍ରପତି ଭ୍ଲାଦିମିର ପୁଟିନ ଗୁରୁବାର ଅହମ୍ମଦାବାଦରେ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ପାଇଁ ରାଷ୍ଟ୍ରପତି ଦ୍ରୌପଦୀ ମୁର୍ମୁ ଏବଂ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦିଙ୍କୁ “ଗମ୍ଭୀର ସମବେଦନା” ଜଣାଇଛନ୍ତି। ୨୪୨ ଜଣ ଯାତ୍ରୀ ଏବଂ କର୍ମଚାରୀଙ୍କୁ ନେଇ ଲଣ୍ଡନ ଯାଉଥିବା ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର ଏକ ବିମାନ ଉଡ଼ାଣ ଆରମ୍ଭ ହେବାର କିଛି ମିନିଟ୍ ପରେ ଅହମ୍ମଦାବାଦର ଏକ ଆବାସିକ ଅଞ୍ଚଳରେ ଦୁର୍ଘଟଣାଗ୍ରସ୍ତ ହୋଇଛି। ଅନେକ ଲୋକଙ୍କ ମୃତ୍ୟୁ ହେବାର ଆଶଙ୍କା କରାଯାଉଛି।
“ଅହମ୍ମଦାବାଦ ବିମାନବନ୍ଦରରେ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣାର ଦୁଃଖଦ ପରିଣାମ ପାଇଁ ଦୟାକରି ମୋର ଗଭୀର ସମବେଦନା ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତୁ।
“ଦୟାକରି ମୃତକଙ୍କ ପରିବାର ପ୍ରତି ମୋର ସମବେଦନା ଏବଂ ସମର୍ଥନ ଜଣାନ୍ତୁ ଏବଂ ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ଆହତମାନଙ୍କ ଶୀଘ୍ର ଆରୋଗ୍ୟ କାମନା କରନ୍ତୁ,” ପୁଟିନ ତାଙ୍କ ବାର୍ତ୍ତାରେ କହିଛନ୍ତି।
ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣାର ଯାଞ୍ଚ ପାଇଁ AAIB
ଜଣେ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ସୂଚନା ଅନୁଯାୟୀ, ଗୁରୁବାର ଦିନ ଅହମ୍ମଦାବାଦ ବିମାନବନ୍ଦରରେ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣାର ତଦନ୍ତ ଏୟାରକ୍ରାଫ୍ଟ ଦୁର୍ଘଟଣା ତଦନ୍ତ ବ୍ୟୁରୋ (AAIB) କରିବ।
ଦୁର୍ଘଟଣାଗ୍ରସ୍ତ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର ଡ୍ରିମଲାଇନର ବୋଇଂ 787 ବିମାନରେ 12 ଜଣ କ୍ରୁ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ସମେତ 242 ଜଣ ଥିଲେ।
ଅଧିକାରୀ କହିଛନ୍ତି ଯେ AAIB ନିର୍ଦ୍ଦେଶକ ଜେନେରାଲ ଏବଂ ଏଜେନ୍ସିର ତଦନ୍ତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶକଙ୍କ ସମେତ ଅନ୍ୟମାନେ ଅହମ୍ମଦାବାଦ ଯିବେ।
ବେସାମରିକ ବିମାନ ଚଳାଚଳ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଅଧୀନରେ, AAIB ଭାରତୀୟ ବାୟୁମଣ୍ଡଳରେ ଚଳାଚଳ କରୁଥିବା ବିମାନଗୁଡ଼ିକୁ ଦୁର୍ଘଟଣା ଏବଂ ଗୁରୁତର ଘଟଣାରେ ସୁରକ୍ଷା ଘଟଣାଗୁଡ଼ିକର ବର୍ଗୀକରଣ ପାଇଁ ଦାୟୀ।
ଏହା ଦୁର୍ଘଟଣାର ବିସ୍ତୃତ ତଦନ୍ତ କରେ ଏବଂ ସୁରକ୍ଷାକୁ ଉନ୍ନତ କରିବା ପାଇଁ ପଦକ୍ଷେପ ମଧ୍ୟ ପରାମର୍ଶ ଦିଏ।
“ଆମେ ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ରିପୋର୍ଟ ବିଷୟରେ ଅବଗତ ଏବଂ ଅଧିକ ସୂଚନା ସଂଗ୍ରହ କରିବାକୁ କାମ କରୁଛୁ,” ବୋଇଂ ଏକ ବିବୃତ୍ତିରେ କହିଛି।
ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ବେସାମରିକ ବିମାନ ଚଳାଚଳ ମନ୍ତ୍ରୀ କେ ରାମମୋହନ ନାଇଡୁ ମର୍ମାହତ ପ୍ରକାଶ କରିଛନ୍ତି ଏବଂ କହିଛନ୍ତି ଯେ ସେ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଭାବରେ ପରିସ୍ଥିତି ଉପରେ ନଜର ରଖିଛନ୍ତି।
“ଆମେ ସର୍ବାଧିକ ସତର୍କତା ଅବଲମ୍ବନ କରୁଛୁ। ମୁଁ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଭାବରେ ପରିସ୍ଥିତି ଉପରେ ନଜର ରଖିଛି ଏବଂ ସମସ୍ତ ବିମାନ ଚଳାଚଳ ଏବଂ ଜରୁରୀକାଳୀନ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ସଂସ୍ଥାଗୁଡ଼ିକୁ ଶୀଘ୍ର ଏବଂ ସମନ୍ୱିତ କାର୍ଯ୍ୟାନୁଷ୍ଠାନ ଗ୍ରହଣ କରିବାକୁ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇଛି।
“ଉଦ୍ଧାର ଦଳଗୁଡ଼ିକୁ ନିୟୋଜିତ କରାଯାଇଛି ଏବଂ ଘଟଣାସ୍ଥଳକୁ ଡାକ୍ତରୀ ସହାୟତା ଏବଂ ରିଲିଫ୍ ସହାୟତା ପହଞ୍ଚାଇବା ପାଇଁ ସମସ୍ତ ପ୍ରୟାସ କରାଯାଉଛି,” ସେ ଅପରାହ୍ନରେ X ରେ ଏକ ପୋଷ୍ଟରେ କହିଛନ୍ତି।
ବିଜୟୱାଡାରେ ଥିବା ମନ୍ତ୍ରୀ, ସ୍ଥଳଭାଗରେ ପରିସ୍ଥିତି ତଦାରଖ କରିବା ପାଇଁ ଅହମ୍ମଦାବାଦକୁ ଦୌଡ଼ି ଯାଇଥିଲେ।
ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ମୃତ୍ୟୁବରଣ କରିଥିବା ପ୍ରତ୍ୟେକ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପରିବାରକୁ ଟାଟା ଗ୍ରୁପ୍ ୧ କୋଟି ଟଙ୍କା ଦେବ
ଗୁରୁବାର ଦିନ ଅହମ୍ମଦାବାଦରେ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ମୃତ୍ୟୁବରଣ କରିଥିବା ପ୍ରତ୍ୟେକ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପରିବାରକୁ ଟାଟା ଗ୍ରୁପ୍ ୧ କୋଟି ଟଙ୍କା ପ୍ରଦାନ କରିବ।
ଗୁରୁବାର ଅପରାହ୍ନରେ ଅହମ୍ମଦାବାଦରୁ ଲଣ୍ଡନ ଗାଟୱିକ୍ ଯାଉଥିବା ୨୪୨ ଜଣଙ୍କୁ ନେଇ ବିମାନଟି ଉଡ଼ାଣ ଆରମ୍ଭ କରିବାର ତୁରନ୍ତ ପରେ ଦୁର୍ଘଟଣାଗ୍ରସ୍ତ ହୋଇଛି।
“ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ଫ୍ଲାଇଟ୍ ୧୭୧ ସହିତ ଜଡିତ ଦୁଃଖଦ ଘଟଣାରେ ଆମେ ଗଭୀର ମର୍ମାହତ।”
“ଏହି ମୁହୂର୍ତ୍ତରେ ଆମେ ଯେଉଁ ଦୁଃଖ ଅନୁଭବ କରୁଛୁ ତାହା କୌଣସି ଶବ୍ଦରେ ପ୍ରକାଶ କରାଯାଇପାରିବ ନାହିଁ। ଆମର ସମବେଦନା ଏବଂ ପ୍ରାର୍ଥନା ସେମାନଙ୍କ ପ୍ରିୟଜନଙ୍କୁ ହରାଇଥିବା ପରିବାର ଏବଂ ଆହତମାନଙ୍କ ସହିତ ଅଛି,” ଟାଟା ଗ୍ରୁପ୍ ଏବଂ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର ଅଧ୍ୟକ୍ଷ ଏନ ଚନ୍ଦ୍ରଶେଖରନ୍ କହିଛନ୍ତି।
ସେ ଆହୁରି ମଧ୍ୟ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଟାଟା ଗ୍ରୁପ୍ ଏହି ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ପ୍ରାଣ ହରାଇଥିବା ପ୍ରତ୍ୟେକ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପରିବାରକୁ 1 କୋଟି ଟଙ୍କା ପ୍ରଦାନ କରିବ।
ଟାଟା ଗ୍ରୁପ୍ ଦ୍ୱାରା X ରେ ପୋଷ୍ଟ କରାଯାଇଥିବା ବାର୍ତ୍ତାରେ, ସେ ଏହା ମଧ୍ୟ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଗୋଷ୍ଠୀ ଆହତଙ୍କ ଚିକିତ୍ସା ଖର୍ଚ୍ଚ ବହନ କରିବ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କୁ ସମସ୍ତ ଆବଶ୍ୟକୀୟ ଯତ୍ନ ଏବଂ ସହାୟତା ଯୋଗାଇବା ନିଶ୍ଚିତ କରିବ।
“ଏହା ସହିତ, ଆମେ ବିଜେ ମେଡିକାଲର ହଷ୍ଟେଲ ନିର୍ମାଣରେ ସହାୟତା ପ୍ରଦାନ କରିବୁ।
“ଏହି ଅକଳ୍ପନୀୟ ସମୟରେ ଆମେ ପ୍ରଭାବିତ ପରିବାର ଏବଂ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ସହିତ ଠିଆ ହେବାରେ ଦୃଢ଼ ଅଟୁ,” ସେ କହିଛନ୍ତି।
ଅହମ୍ମଦାବାଦ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣାର ସମ୍ଭାବ୍ୟ କାରଣ ମଧ୍ୟରେ ଇଞ୍ଜିନ ବିଫଳତା, ପକ୍ଷୀ ଧକ୍କା ହୋଇପାରେ: ବିଶେଷଜ୍ଞ
ବିଶେଷଜ୍ଞଙ୍କ ମତରେ, ଉଭୟ ଇଞ୍ଜିନ୍ ବିଫଳ ହେବା କିମ୍ବା ଉଡ଼ାଣ ଭରିବା ପରେ ପକ୍ଷୀ ଧକ୍କା ହେବା, ୨୪୨ ଜଣ ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ନେଇ ଲଣ୍ଡନ ଯାଉଥିବା ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ବିମାନର ଦୁର୍ଘଟଣାର ସମ୍ଭାବ୍ୟ କାରଣ ହୋଇପାରେ।
ତିନି ଜଣ ବରିଷ୍ଠ ଓସାରିଆ ପାଇଲଟ, ଯେଉଁମାନେ ପ୍ରଶିକ୍ଷକ ମଧ୍ୟ, ପିଟିଆଇକୁ କହିଛନ୍ତି ଯେ ସାର୍ବଜନୀନ ଭାବରେ ଉପଲବ୍ଧ ଦୁର୍ଘଟଣାର ଭିଡିଓଗୁଡ଼ିକୁ ଦେଖିଲେ ମନେ ହେଉଛି ଯେ ଇଞ୍ଜିନଗୁଡ଼ିକ ଉଡ଼ାଣ ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକୀୟ ଜୋର୍ ପାଇପାରିଲା ନାହିଁ, ଯାହା ଫଳରେ ଉଡ଼ାଣ ଆରମ୍ଭ ହେବାର କିଛି ସେକେଣ୍ଡ ପରେ ଆବାସିକ ଅଞ୍ଚଳରେ ଏକ ମାରାତ୍ମକ ଦୁର୍ଘଟଣା ଘଟିଥିଲା।
ଅହମ୍ମଦାବାଦରୁ ଲଣ୍ଡନ ଗାଟୱିକ୍ ଯାଉଥିବା ବୋଇଂ 787-8 ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣାର ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କାରଣ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ତଦନ୍ତ ବ୍ୟୁରୋ (AAIB) ଦ୍ୱାରା ବିସ୍ତୃତ ତଦନ୍ତ ସମାପ୍ତ ହେବା ପରେ ହିଁ ଜଣାପଡିବ।
ବିମାନଟି ଖସିପଡ଼ିବା ସମୟରେ ଉପଲବ୍ଧ ଦୃଶ୍ୟ ଆଧାରରେ ବିଶେଷଜ୍ଞମାନେ ସମ୍ଭାବ୍ୟ କାରଣଗୁଡ଼ିକ ଉଲ୍ଲେଖ କରିଥିଲେ।
ଜଣେ କମାଣ୍ଡର କହିଛନ୍ତି ଯେ ଏହା ଗୋଟିଏ ଇଞ୍ଜିନ୍ ବିଫଳତାର ଘଟଣା ପରି ମନେ ହେଉନାହିଁ କାରଣ ଏପରି ପରିସ୍ଥିତିରେ, ବିମାନଟି ଦୋଳାୟମାନ ହୋଇଥାନ୍ତା କିନ୍ତୁ ଏଠାରେ, ବିମାନଟି ସ୍ଥିର ଥିଲା।
ତେଣୁ, ଉଭୟ ଇଞ୍ଜିନ ବିଫଳ ହେବାର ସମ୍ଭାବନା ଅଛି… ଉଭୟ ଇଞ୍ଜିନରେ ଥ୍ରେଷ୍ଟ ହ୍ରାସ ହୋଇପାରେ। “କିନ୍ତୁ ଏଗୁଡ଼ିକ କେବଳ ସମ୍ଭାବନା,” ଜଣେ କମାଣ୍ଡର କହିଛନ୍ତି, ଆହୁରି ମଧ୍ୟ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଚିତ୍ରଗୁଡ଼ିକରୁ ଏହା ଜଣାପଡୁଛି ଯେ ଉଡ଼ାଣ ସମୟରେ ଫ୍ଲାପ୍ ଉପରକୁ ଥିଲା କିମ୍ବା ଲ୍ୟାଣ୍ଡିଂ ଗିଅର୍ ତଳକୁ ଥିଲା।
ଦ୍ୱିତୀୟ କମାଣ୍ଡର ଉଲ୍ଲେଖ କରିଛନ୍ତି ଯେ ବିମାନଟି ଯେଉଁ ରାସ୍ତାରେ ଖସିଗଲା, ତାହା ସୂଚାଇ ଦେଉଛି ଯେ ଉଭୟ ଇଞ୍ଜିନରେ ଥ୍ରେଷ୍ଟର ଅଭାବ ଥିଲା।
“ପକ୍ଷୀ ଧକ୍କା ଯୋଗୁଁ ଉଭୟ ଇଞ୍ଜିନରେ ଅଗ୍ନିସ୍ଫୁଟିତ ହୋଇଥିଲେ ଏହା ଘଟିପାରେ,” ସେ କହିଛନ୍ତି।
ତୃତୀୟ କମାଣ୍ଡର କହିଛନ୍ତି ଯେ ବିମାନର ଉଭୟ ଇଞ୍ଜିନ ଶକ୍ତି ହରାଇଥାଇପାରେ। ଗୋଟିଏ ଇଞ୍ଜିନ ବିଫଳ ହୋଇଥାଇପାରେ ଏବଂ ସମ୍ଭବତଃ ଉଡ଼ାଣ ପରେ ଲ୍ୟାଣ୍ଡିଂ ଗିଅର୍ ପ୍ରତ୍ୟାହାର ନହେବା ଯୋଗୁଁ, ଦ୍ୱିତୀୟ ଇଞ୍ଜିନରେ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ଶକ୍ତି ନଥାଇପାରେ।
ଯେତେବେଳେ ଏପରି ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି ଯେ ବିମାନର ଓଜନ ଅନୁମୋଦିତ ସୀମାଠାରୁ ଅଧିକ ହୋଇପାରେ, କମାଣ୍ଡର କହିଛନ୍ତି ଯେ ଯଦି ତାହା ହୋଇଥାନ୍ତା, ତେବେ ଉଡ଼ାଣ ନିଜେ ସମ୍ଭବ ହୋଇନଥାନ୍ତା।
ବିମାନର ଓଜନ V1 ଗତି କିମ୍ବା ଉଡ଼ାଣ ଗତି ନିର୍ଣ୍ଣୟ କରେ।
ଯଦି ଗଣନା କରାଯାଇଥିବା ଗତି ଆବଶ୍ୟକଠାରୁ କମ୍ ଥାଏ, ତେବେ ଇଞ୍ଜିନଗୁଡ଼ିକ ବିମାନକୁ ଉଡ଼ାଣ ପାଇଁ ସଂଘର୍ଷ କରିବେ।
ବୋଇଂ 787-8 ବିମାନ – VT-ANB – ଉଡ଼ାଣ AI ପରିଚାଳନା କରୁଛି ୧୭୧ ବିମାନଟି ଅହମ୍ମଦାବାଦ ବିମାନବନ୍ଦରର ରନୱେ ୨୩ ରୁ ଲଣ୍ଡନ ଗାଟୱିକ୍ ପାଇଁ ଉଡ଼ାଣ ଭରୁଛି।
ଉଡ଼ାଣ ଆରମ୍ଭ ହେବାର କିଛି ସମୟ ପରେ ଏୟାର ଟ୍ରାଫିକ୍ କଣ୍ଟ୍ରୋଲରଙ୍କୁ ଏକ MAYDAY କଲ୍ ଦିଆଯାଇଥିଲା କିନ୍ତୁ ଏହା ପରେ, ଏୟାର ଟ୍ରାଫିକ୍ କଣ୍ଟ୍ରୋଲରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କରାଯାଇଥିବା କଲର କୌଣସି ଉତ୍ତର ବିମାନ ଦ୍ୱାରା ଦିଆଯାଇ ନଥିଲା, ବିମାନ ଚଳାଚଳ ନିୟାମକ DGCA କହିଛନ୍ତି।
“ରନୱେ ୨୩ ରୁ ପ୍ରସ୍ଥାନ କରିବା ପରେ ତୁରନ୍ତ ବିମାନଟି ବିମାନବନ୍ଦର ପରିଧି ବାହାରେ ପଡ଼ିଗଲା,” ବେସାମରିକ ବିମାନ ଚଳାଚଳ ନିର୍ଦ୍ଦେଶାଳୟ (DGCA) ଏକ ବିବୃତ୍ତିରେ କହିଛି।
ଏକ ଭିଡିଓ ବାର୍ତ୍ତାରେ, ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର ସିଇଓ ଏବଂ MD କ୍ୟାମ୍ପବେଲ ୱିଲସନ୍ କହିଛନ୍ତି, “ତଦନ୍ତ ପାଇଁ ସମୟ ଲାଗିବ କିନ୍ତୁ ଆମେ ଏବେ ଯାହା କରିପାରିବା ତାହା କରୁଛୁ।”
ଉ ଅଧିକ ଦୈନିକ ଖବର ପାଇଁ ଦେଖନ୍ତୁ: odianews.co.in 🌐
✍️ © ଓଡ଼ିଆ ନ୍ୟୁଜ୍.କୋ.ଇନ୍ – ନିଜ ଭାଷାରେ ଖବର, ନିଜ ମାଟିର ସ୍ୱର ।

ଅସ୍ୱୀକାରୋକ୍ତି (Disclaimer):
ଏହି ୱେବସାଇଟ୍ରେ ପ୍ରକାଶିତ ସମସ୍ତ ସମାଚାର, ରାଶିଫଳ, ମତାମତ ଓ ବିଶ୍ଲେଷଣଗୁଡିକ କେବଳ ସାଧାରଣ ତଥ୍ୟ ଓ ଜଣାଇବା ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଛି। ଏହାକୁ ଅନୁସରଣ କରିବା ଅପରିହାର୍ଯ୍ୟ ନୁହେଁ। ଦୟାକରି ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ବିଚାରଧାରା, ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ନିୟମ ଓ ବୃହତ୍ ସନ୍ଦର୍ଭରେ ବିବେଚନା କରନ୍ତୁ। ଓଡ଼ିଆନ୍ୟୁଜ୍.କୋ.ଇନ୍ ଏହି ସୂଚନାର ବ୍ୟବହାର ସହିତ ଜନିତ କୌଣସି ପ୍ରତିକୁଳ ପରିଣାମ ପାଇଁ ଦାୟୀ ନୁହେଁ।