ଚେନାବ ସେତୁ 🌉 ବିଶ୍ୱର ସର୍ବୋଚ୍ଚ ରେଳ ଆର୍ଚ ବ୍ରିଜ 🌉 ସଂକ୍ଷିପ୍ତ ବିବରଣୀ:
ନାମ: ଚେନାବ ରେଳ ସେତୁ
ସ୍ଥାନ: ରିଆସି ଜିଲ୍ଲା, ଜମ୍ମୁ ଏବଂ କାଶ୍ମୀର, ଭାରତ
ବିସ୍ତାରିତ: ଚେନାବ ନଦୀ
ଉଚ୍ଚତା: ନଦୀପଠାଠାରୁ 359 ମିଟର (1,178 ଫୁଟ) – ଆଇଫେଲ୍ ଟାୱାରଠାରୁ ଉଚ୍ଚ!
ଲମ୍ବ: ୧,୩୧୫ ମିଟର (୪,୩୧୪ ଫୁଟ)
ପ୍ରକାର: ତୋରଣ ସେତୁ
ସାମଗ୍ରୀ: ଇସ୍ପାତ ଏବଂ କଂକ୍ରିଟ୍
ସ୍ଥିତି: ୨୦୨୨ ମସିହାରେ ସମାପ୍ତ, ଉଧମପୁର-ଶ୍ରୀନଗର-ବାରାମୁଲ୍ଲା ରେଳ ଲାଇନ (USBRL) ର ଏକ ଅଂଶ
📜 ଇତିହାସ ଏବଂ ରଣନୈତିକ ଗୁରୁତ୍ୱ:
ସମୟସୀମା:
୨୦୦୨: USBRL ପ୍ରକଳ୍ପ ଅଧୀନରେ ପ୍ରକଳ୍ପ ଅନୁମୋଦିତ
୨୦୦୪: ଭିତ୍ତିପ୍ରସ୍ତର ସ୍ଥାପନ
୨୦୦୮: ନିର୍ମାଣ ଆରମ୍ଭ
୨୦୧୩: ଡିଜାଇନ୍ ଚିନ୍ତା ଏବଂ ସୁରକ୍ଷା ସମୀକ୍ଷା ଯୋଗୁଁ କାମ ବନ୍ଦ
୨୦୧୬: କାମ ପୁନର୍ବାର ଆରମ୍ଭ
୨୦୨୨: ତୋରଣ ସମାପ୍ତି ଏବଂ ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ଗଠନ ହାସଲ
🎯 ରଣନୈତିକ ଗୁରୁତ୍ୱ:
ଜାମ୍ମୁ ଏବଂ କାଶ୍ମୀରର କଟରାକୁ ବାନିହାଲ ସହିତ ସଂଯୋଗ କରେ, ଦୂରଦୂରାନ୍ତ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକୁ ଭାରତର ମୁଖ୍ୟଭୂମି ରେଳ ନେଟୱାର୍କ ସହିତ ସଂଯୁକ୍ତ କରେ।
ସ୍ଥାନୀୟ ଜନସଂଖ୍ୟା ପାଇଁ ସଂଯୋଗ ବୃଦ୍ଧି କରେ ଏବଂ ସାମଗ୍ରୀ ଏବଂ ସାମରିକ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସର ଗତିବିଧିକୁ ସମର୍ଥନ କରେ।
କାଶ୍ମୀର ଉପତ୍ୟକାରେ ଭାରତର ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ଶକ୍ତି ଏବଂ ଜାତୀୟ ଏକୀକରଣ ପ୍ରୟାସର ପ୍ରତୀକ ଭାବରେ ବିବେଚନା କରାଯାଏ।
ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ଏବଂ ଡିଜାଇନ୍ ବୈଶିଷ୍ଟ୍ୟଗୁଡ଼ିକ:
ସେତୁ ପ୍ରକାର:
ତୋରଣ ଡିଜାଇନ୍: ଏକ ଏକକ ତୋରଣ 467 ମିଟର ବ୍ୟାପିଥାଏ।
ଭୂମିକମ୍ପ (ଜୋନ୍ IV ଭୂକମ୍ପୀୟ ରେଟିଂ) ଏବଂ 260 କିମି/ଘଣ୍ଟା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଉଚ୍ଚ-ବେଗ ପବନକୁ ସହ୍ୟ କରିବା ପାଇଁ ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଛି।
କଠୋର ହିମାଳୟ ଜଳବାୟୁକୁ ପ୍ରତିରୋଧ କରିବା ପାଇଁ ପାଣିପାଗ ଇସ୍ପାତ ବ୍ୟବହାର କରି ନିର୍ମିତ।
📐 ଗଠନାତ୍ମକ ବିବରଣୀ:
ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବିବରଣୀ
ମୋଟ ଉଚ୍ଚତା 359 ମିଟର (1,178 ଫୁଟ)
ତୋରଣ ସ୍ପାନ୍ 467 ମିଟର (1,532 ଫୁଟ)
ସେତୁ ଲମ୍ବ 1,315 ମିଟର (4,314 ଫୁଟ)
ବ୍ୟବହୃତ ଇସ୍ପାତ ~10,000 ଟନ୍
କଂକ୍ରିଟ୍ ବ୍ୟବହୃତ ~66,000 ମିଟର³
ଟ୍ରାକ୍ ଗଜ୍ ବ୍ରଡ୍ ଗଜ୍ (1,676 ମିମି)
ଡିଜାଇନ୍ ଜୀବନ 120 ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ
🔬 ବୈଷୟିକ ଉଦ୍ଭାବନ:
- ସେଗମେଣ୍ଟାଲ୍ ନିର୍ମାଣ:
କେବୁଲ କ୍ରେନ୍ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ବ୍ୟବହାର କରି ଉଭୟ ପାର୍ଶ୍ୱରୁ ଖଣ୍ଡରେ ନିର୍ମିତ ତୋରଣ ଏକ ଗଭୀର ଘାଟି ଉପରେ। - ପବନ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ପରୀକ୍ଷଣ:
ସଂରଚନାର ବାୟୁଗତିକତା ଏବଂ ପବନ ପ୍ରତିରୋଧକୁ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ଡେନମାର୍କରେ ସଂଚାଳିତ। - ଉନ୍ନତ ସେନ୍ସର:
ସମୟ ସହିତ ଗଠନାତ୍ମକ ଅଖଣ୍ଡତାକୁ ଟ୍ରାକ୍ କରିବା ପାଇଁ ସେନ୍ସର ସହିତ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପର୍ଯ୍ୟବେକ୍ଷଣ ବ୍ୟବସ୍ଥା ସ୍ଥାପିତ।
- ଭୂକମ୍ପ ପ୍ରତିରୋଧ:
ଡ୍ୟାମ୍ପର ଏବଂ ବିସ୍ତାର ସନ୍ଧି ସହିତ ଜୋନ୍ IV ଭୂକମ୍ପ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପକୁ ସହ୍ୟ କରିବା ପାଇଁ ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଛି।
🧾 ସ୍ଥପତି ଏବଂ ଏଜେନ୍ସିଗୁଡ଼ିକ ସାମିଲ:
ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ
କୋଙ୍କଣ ରେଳବାଇ କର୍ପୋରେସନ ଲିମିଟେଡ୍ (KRCL)
ଆଫକନ୍ସ ଭିତ୍ତିଭୂମି (EPC ଠିକାଦାର)
DRDO ପବନ ବିଶ୍ଳେଷଣରେ ସହାୟତା କରିଥିଲେ
ଜର୍ମାନ ଏବଂ ବ୍ରିଟିଶ ପରାମର୍ଶଦାତାମାନେ ତୋରଣ ସ୍ଥିରତା ଉପରେ ପରାମର୍ଶ ଦେଇଥିଲେ
🌐 ବିଶ୍ୱ ରେକର୍ଡ ଏବଂ ସ୍ୱୀକୃତି:
ବିଶ୍ୱର ସର୍ବୋଚ୍ଚ ରେଳବାଇ ସେତୁ
ପୂର୍ବ ରେକର୍ଡ ଧାରକଙ୍କୁ ଅତିକ୍ରମ କରିଛି: ବେଇପାଞ୍ଜିଆଙ୍ଗ ସେତୁ, ଚୀନ୍ (275 ମିଟର)
ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ଚମତ୍କାର ଏବଂ ଭାରତର ଭିତ୍ତିଭୂମି ଶକ୍ତିର ପ୍ରତୀକ ପାଲଟିଛି
🚄 USBRL ପ୍ରକଳ୍ପରେ ଭୂମିକା:
USBRL (ଉଧମପୁର-ଶ୍ରୀନଗର-ବାରାମୁଲ୍ଲା ରେଳବାଇ ଲାଇନ) ପ୍ରକଳ୍ପ ଜମ୍ମୁ ଏବଂ କାଶ୍ମୀରର ପର୍ବତ ଦେଇ ଏକ ପୂର୍ଣ୍ଣ ରେଳ ଲାଇନ ମାଧ୍ୟମରେ କାଶ୍ମୀର ଉପତ୍ୟକାକୁ ଭାରତର ବାକି ଅଂଶ ସହିତ ସଂଯୋଗ କରିବାର ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖିଛି। ଚେନାବ ସେତୁ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପର ସବୁଠାରୁ ଜଟିଳ ଏବଂ ପ୍ରତୀକାତ୍ମକ ଅଂଶ।
🌍 ବିଶ୍ୱ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ଲିଗାସି:
ଉଚ୍ଚ-ଉଚ୍ଚତା ରେଳ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ପାଇଁ ଏକ ମାନଦଣ୍ଡ
ଭୂମିକମ୍ପ ଏବଂ ପାଣିପାଗ-ପ୍ରତିରୋଧୀ ଭୂଖଣ୍ଡରେ ମେଗା-ଆର୍କ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଏକ ବିଶ୍ୱ ମାନଦଣ୍ଡ ସ୍ଥିର କରନ୍ତୁ
ବିଶ୍ୱ ସିଭିଲ୍ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ପତ୍ରିକା ଏବଂ ପ୍ରଦର୍ଶନୀରେ ପ୍ରଦର୍ଶିତ
ପ୍ରତିଛବି ପରାମର୍ଶ:
ଆପଣଙ୍କ ବ୍ଲଗ୍ କିମ୍ବା ସାଇଟ୍ ପୋଷ୍ଟ ପାଇଁ, ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରନ୍ତୁ:
ଘାଟି ଦେଇ ଚେନାବ ସେତୁର ଏକ ପାନୋରାମିକ୍ ପ୍ରତିଛବି
ଆର୍କ ଡିଜାଇନ୍ ଦେଖାଉଥିବା ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ଚିତ୍ର
ନିର୍ମାଣ ପୂର୍ବରୁ / ପରେ ତୁଳନା
ଆପଣଙ୍କ ଦିନ ଭଲ ଯାଉ। ଅଧିକ ଖବର ଓ ତାଜା ଅପଡେଟ୍ ପାଇଁ ପଢ଼ନ୍ତୁ – odianews.co.in 🌐
ଧନ୍ୟବାଦ!
✍️ – ଓଡ଼ିଆନ୍ୟୁଜ୍ ଟିମ୍

ଅସ୍ୱୀକାରୋକ୍ତି (Disclaimer):
ଏହି ୱେବସାଇଟ୍ରେ ପ୍ରକାଶିତ ସମସ୍ତ ସମାଚାର, ରାଶିଫଳ, ମତାମତ ଓ ବିଶ୍ଲେଷଣଗୁଡିକ କେବଳ ସାଧାରଣ ତଥ୍ୟ ଓ ଜଣାଇବା ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଛି। ଏହାକୁ ଅନୁସରଣ କରିବା ଅପରିହାର୍ଯ୍ୟ ନୁହେଁ। ଦୟାକରି ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ବିଚାରଧାରା, ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ନିୟମ ଓ ବୃହତ୍ ସନ୍ଦର୍ଭରେ ବିବେଚନା କରନ୍ତୁ। ଓଡ଼ିଆନ୍ୟୁଜ୍.କୋ.ଇନ୍ ଏହି ସୂଚନାର ବ୍ୟବହାର ସହିତ ଜନିତ କୌଣସି ପ୍ରତିକୁଳ ପରିଣାମ ପାଇଁ ଦାୟୀ ନୁହେଁ।