ସନ୍ଧ୍ୟା ତାଜା ଖବର ୧୭ ଜୁନ ୨୦୨୫ (ମଙ୍ଗଳବାର)
ପ୍ରକାଶନ ସମୟ: ୧୬ ଜୁନ ୨୦୨୫ (ସୋମବାର), ସନ୍ଧ୍ୟା : 8:30
ଲେଖକ: ଓଡ଼ିଆନ୍ୟୁଜ୍.କୋ.ଇନ୍ ବ୍ୟୁରୋ I ନିଜଭାଷାରେ ଖବର, ନିଜ ମାଟିର ସ୍ୱର ।
ପୁରୀ ରଥଯାତ୍ରା 2025: ରଥ ନିର୍ମାଣ ଶେଷ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ, ସୁରକ୍ଷା ମାନଦଣ୍ଡ କଡ଼ାକଡ଼ି କଲେ ଓଡ଼ିଶା ସରକାର
୨୦୨୫ ମସିହାର ମହାନ ରଥଯାତ୍ରା ପାଇଁ ଆଉ ମାତ୍ର କିଛି ଦିନ ବାକି ଥିବା ବେଳେ, ପୁରୀର ରଥଖଳାରେ ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥ, ପ୍ରଭୁ ବଳଭଦ୍ର ଏବଂ ଦେବୀ ସୁଭଦ୍ରାଙ୍କ ପାଇଁ ଯଥାକ୍ରମେ ନନ୍ଦିଘୋଷ, ତାଳଧ୍ୱଜ ଏବଂ ଦର୍ପଦଳନ ଭଳି ତିନୋଟି ପ୍ରତୀକାତ୍ମକ ଏବଂ ପବିତ୍ର ରଥର ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ଶେଷ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ପହଞ୍ଚିଛି।
ଭୂମି ଦୃଶ୍ୟରେ ବଢ଼େଇ ଏବଂ କାରିଗରମାନେ, ବିଶେଷକରି ମହାରାଣା ଏବଂ ଭୋଇ ସେବକମାନେ, କଠିନ ସମୟସୀମା ପୂରଣ କରିବା ପାଇଁ ନିର୍ବିଘ୍ନ ସମନ୍ୱୟରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଥିବାର ଦୃଶ୍ୟ ରହିଛି।
ରିପୋର୍ଟରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ପ୍ରତ୍ୟେକ ରଥର ତୃତୀୟ ଏବଂ ଶେଷ ଡେକ୍ (ଆଘା ଭୂଇ)ର ସମସ୍ତ ଗଠନାତ୍ମକ ଉପାଦାନଗୁଡ଼ିକ ସମାପ୍ତ ହୋଇଛି। ଏଥିରେ ଚାରି ପାର୍ଶ୍ୱରେ ପୋଟାଲା ନାମରେ ପରିଚିତ ସାଜସଜ୍ଜା କାଠ ପ୍ୟାନେଲଗୁଡ଼ିକୁ ସ୍ଥିର କରିବା ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ, ଯେଉଁଥିରେ ତୃତୀୟ ସ୍ତର ଉପରେ ଚାରିଟି ପୂର୍ବରୁ ସ୍ଥାପିତ ହୋଇଛି। ଦୁଇଟି ଢଳା କାଠ ସମର୍ଥନ, କିମ୍ବା ସେନି, ମଧ୍ୟ ସୁରକ୍ଷିତ କରାଯାଇଛି।
ଏହା ସହିତ, କାଠ ଚକରେ ଜଟିଳ କାରୁକାର୍ଯ୍ୟ ଶେଷ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ଅଛି। କାରିଗର ସେବକମାନେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ରଥର ପାଟଗୁଜା (ପାର୍ଶ୍ୱ ପ୍ୟାନେଲ) ଉପରେ ପାରମ୍ପରିକ ମୋଟିଫ୍ ଖୋଦନ କରୁଛନ୍ତି, ଯାହା କଳାତ୍ମକ କାର୍ଯ୍ୟର ଶେଷ ପର୍ଯ୍ୟାୟକୁ ଚିହ୍ନିତ କରୁଛି।
ପାରା ଭାଡି (ଚକିଆ ରକ୍ଷକ) ଏବଂ ଖପୁରୀ (ମୁକୁଟ ପରି ଗଠନ) ଭଳି ସମସ୍ତ ଉପାଦାନ ସମାପ୍ତ ହୋଇଛି, ଯାହା ସୂଚାଇ ଦିଏ ଯେ ରଥଗୁଡ଼ିକ ଶୀଘ୍ର ଆରମ୍ଭ ହେବାକୁ ଥିବା ଦିବ୍ୟ ଯାତ୍ରା ପାଇଁ ପ୍ରାୟ ପ୍ରସ୍ତୁତ।
ପର୍ବପର୍ବାଣୀ ସମୟରେ ନିୟମ ଉଲ୍ଲଂଘନ ରୋକିବା ପାଇଁ କଠୋର ପଦକ୍ଷେପ
ଏହି ସମୟରେ, ଓଡ଼ିଶା ସରକାର ଚଳିତ ବର୍ଷ ଏକ ସୁଗମ ଏବଂ ଶୃଙ୍ଖଳିତ ରଥଯାତ୍ରା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ଶୃଙ୍ଖଳା ନିୟାମକ ସଂସ୍କାର ଘୋଷଣା କରିଛନ୍ତି। ଗଣମାଧ୍ୟମକୁ ସମ୍ବୋଧିତ କରି ରାଜ୍ୟ ଆଇନ ମନ୍ତ୍ରୀ ପୃଥ୍ୱୀରାଜ ହରିଚନ୍ଦନ କହିଛନ୍ତି ଯେ ରଥରେ ଚଢ଼ିବା ସମୟରେ ଅଣସେବକମାନଙ୍କୁ ତୁରନ୍ତ ଗିରଫ କରାଯିବ।
ପୂଜାପାଠର ପବିତ୍ରତା ବଜାୟ ରଖିବା ଏବଂ ସୁରକ୍ଷା ବୃଦ୍ଧି କରିବା ପାଇଁ, ରଥ ଉପରେ ସେବାୟତମାନଙ୍କ ପାଇଁ ମୋବାଇଲ୍ ଫୋନ୍ ମଧ୍ୟ ନିଷେଧ କରାଯାଇଛି।
ଅଂଶଗ୍ରହଣକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବା ପାଇଁ ସେବକଙ୍କ ତାଲିକା
ବିଶେଷକରି ପହଣ୍ଡି ବିଜେ ଏବଂ ଘଣ୍ଟା ସେବା ଭଳି ପ୍ରମୁଖ ପୂଜାର୍ଚ୍ଚନା ସମୟରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣକୁ ସୁବ୍ୟବସ୍ଥିତ କରିବା ପାଇଁ, ସରକାର ଯୋଗ୍ୟ ସେବକଙ୍କ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ତାଲିକା ପ୍ରସ୍ତୁତ କରୁଛନ୍ତି। ଏଗୁଡ଼ିକ ସର୍ବୋଚ୍ଚ ସେବକ ସଂସ୍ଥା, ଛତିଶା ନିଜଗ ସହିତ ପରାମର୍ଶ କରି ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଉଛି।
ରଥଯାତ୍ରା ଏକ ଧାର୍ମିକ ଐତିହ୍ୟ ଏବଂ ସାଂସ୍କୃତିକ ଦୃଶ୍ୟ ହୋଇଥିବାରୁ, ଚଳିତ ବର୍ଷର ଆଭିମୁଖ୍ୟ ଭକ୍ତି ଏବଂ ଶୃଙ୍ଖଳାକୁ ମିଶ୍ରଣ କରିବା ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖିଛି, ଯାହା ଦ୍ଵାରା ଓଡ଼ିଶାର କୃପା ଏବଂ ପରମ୍ପରା ସୁରକ୍ଷା ସହିତ ଆଗେଇ ଆସିବ ତାହା ସୁନିଶ୍ଚିତ ହୋଇପାରିବ।
ପୁରୀ-ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ ପୁରୁଷୋତ୍ତମ ଏକ୍ସପ୍ରେସ୍ ଭୁବନେଶ୍ୱର ଦେଇ NDLS ପରିବର୍ତ୍ତେ ଆନନ୍ଦ ବିହାର ଟର୍ମିନାଲରୁ ଚଳାଚଳ କରିବ
ଓଡ଼ିଶା ଏବଂ ଜାତୀୟ ରାଜଧାନୀ ମଧ୍ୟରେ ଯାତ୍ରା କରୁଥିବା ହଜାର ହଜାର ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିବାର ସମ୍ଭାବନା ଥିବା ଏକ ପଦକ୍ଷେପ ଅନୁଯାୟୀ, ପୁରୀ-ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ ପୁରୁଷୋତ୍ତମ ଏକ୍ସପ୍ରେସ (ଟ୍ରେନ ନମ୍ବର 12801/12802) ଏବେ ପ୍ରତୀକାତ୍ମକ ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ ରେଳ ଷ୍ଟେସନ (NDLS) ପରିବର୍ତ୍ତେ ଆନନ୍ଦ ବିହାର ଟର୍ମିନାଲ (ANVT) ରୁ ଶେଷ ହେବ ଏବଂ ବାହାରିବ।
ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ଜୁନ୍ ୧୨ ତାରିଖରେ ରେଳ ବୋର୍ଡ ଦ୍ୱାରା ଜାରି କରାଯାଇଥିବା ଏହି ନିର୍ଦ୍ଦେଶନାମା ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ ଷ୍ଟେସନରେ ଭିଡ଼ କମ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ବ୍ୟାପକ ପ୍ରୟାସର ଅଂଶ, ଯାହା ଦୈନିକ ୧୬ଟି ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ଏବଂ ପ୍ରାୟ ୩୫୦ଟି ଟ୍ରେନ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ପାଞ୍ଚ ଲକ୍ଷ ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ପରିଚାଳନା କରେ।
ସଂଶୋଧିତ ସମୟ ଏବଂ ରୁଟ୍ ଅପରିବର୍ତ୍ତିତ।
ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ଦ୍ୱାରା ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଥିବା ସଂଶୋଧିତ ସମୟସୂଚୀ ଅନୁଯାୟୀ, ପୁରୁଷୋତ୍ତମ ଏକ୍ସପ୍ରେସ୍ ଆନନ୍ଦ ବିହାର ଟର୍ମିନାଲରେ ସକାଳ 3:50 ରେ ପହଞ୍ଚିବ, ଯାହା ବର୍ତ୍ତମାନର ସକାଳ 4:00 ଟାରେ ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ ପହଞ୍ଚିବା ଅପେକ୍ଷା 10 ମିନିଟ୍ ପୂର୍ବରୁ ହେବ।
ସେହିପରି, ରାଜଧାନୀରୁ ପ୍ରସ୍ଥାନ ସମୟ ବର୍ତ୍ତମାନ ରାତି 10:50 ରେ ସ୍ଥିର କରାଯାଇଛି, ଯାହା ପୂର୍ବ ରାତି 10:40 ଟାରେ ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ ଷ୍ଟେସନରୁ ପ୍ରସ୍ଥାନ କରିଥିଲା।
ଟ୍ରେନର ଆରମ୍ଭ ଏବଂ ଶେଷ ସ୍ଥାନ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେଉଥିବା ବେଳେ, ରୁଟ୍ ଏବଂ ଅଟକିଥିବା ଷ୍ଟେସନଗୁଡ଼ିକ ଅପରିବର୍ତ୍ତିତ ରହିଛି। ଏକ୍ସପ୍ରେସ ପୁରୀରୁ 30 ଘଣ୍ଟା ଯାତ୍ରା କରି ଭୁବନେଶ୍ୱର, କଟକ, ଟାଟାନଗର, ବୋକାରୋ ଷ୍ଟିଲ୍ ସିଟି, ଗୟା, ପ୍ରୟାଗରାଜ ଏବଂ କାନପୁର ସେଣ୍ଟ୍ରାଲ୍ ସମେତ 33ଟି ପ୍ରମୁଖ ଷ୍ଟେସନରେ ଅଟକି ରହିଛି।
ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ ଷ୍ଟେସନରେ ପୁନଃବିକାଶ କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ ରାସ୍ତା ପରିବର୍ତ୍ତନକୁ ପ୍ରେରଣା
ସ୍ଥାନାନ୍ତର ପଛର ମୁଖ୍ୟ କାରଣ ସମ୍ଭବତଃ ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ ରେଳ ଷ୍ଟେସନର ଆଗାମୀ ପୁନଃବିକାଶ, ଏହା ଭାରତର ସବୁଠାରୁ ବ୍ୟସ୍ତ ରେଳ ହବ୍ ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏକୁ ଆଧୁନିକୀକରଣ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ବିଶାଳ ଭିତ୍ତିଭୂମି ପ୍ରକଳ୍ପ।
ତେଣୁ, ରେଳ ଅଧିକାରୀମାନେ ବିଶ୍ୱାସ କରନ୍ତି ଯେ ପୁନଃପଥ ପରିବର୍ତ୍ତନ କେବଳ ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ ଷ୍ଟେସନ ଉପରେ ଭାର କମ କରିବ ନାହିଁ ବରଂ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଦକ୍ଷତା, ପରିବର୍ତ୍ତନ ସମୟ ଏବଂ ସୁରକ୍ଷାକୁ ମଧ୍ୟ ଉନ୍ନତ କରିବ।
ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଟ୍ରେନ୍ଗୁଡ଼ିକୁ ମଧ୍ୟ ବିକଳ୍ପ ଟର୍ମିନାଲକୁ ପୁନଃନିଯୁକ୍ତ କରାଯାଇଛି
ପୁରୁଷୋତ୍ତମ ଏକ୍ସପ୍ରେସ୍ ଏହି ପରିବର୍ତ୍ତନରେ ଏକା ନୁହେଁ। ବ୍ୟସ୍ତବହୁଳ ହାଓଡ଼ା ଏବଂ ମୁମ୍ବାଇ ରୁଟ୍ରେ ଚାଲୁଥିବା ଅନ୍ୟ ଛଅଟି ଟ୍ରେନ୍କୁ ମଧ୍ୟ ଆନନ୍ଦ ବିହାର ଟର୍ମିନାଲକୁ ପୁନଃନିର୍ଦ୍ଦେଶିତ କରାଯିବ, ଯେଉଁଥିରେ ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ-ନୂଆ ଜଳପାଇଗୁଡ଼ି ସୁପରଫାଷ୍ଟ ଏକ୍ସପ୍ରେସ୍ (୧୨୫୨୩/୧୨୫୨୪) ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ।
ଏହି ସମୟରେ, ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସେବାଗୁଡ଼ିକୁ ବିଭିନ୍ନ ଟର୍ମିନାଲକୁ ସ୍ଥାନାନ୍ତର କରାଯାଉଛି:
ନୂଆ ଦିଲ୍ଲୀ-ଜଳନ୍ଧର ସିଟି ଏକ୍ସପ୍ରେସ୍ (୧୪୬୮୧/୧୪୬୮୨) ଏବଂ ନୂଆ ଦିଲ୍ଲୀ-ଅମୃତସର ଏକ୍ସପ୍ରେସ୍ (୧୪୬୭୯/୧୪୬୮୦) ଏବେ ଦିଲ୍ଲୀ ଜଙ୍କସନ୍ (ପୁରୁଣା ଦିଲ୍ଲୀ) ରୁ ଚଳାଚଳ କରିବ।
ସହରସା-ଅମୃତସର ଏକ୍ସପ୍ରେସ୍ (୧୨୨୦୩/୧୨୨୦୪) ମଧ୍ୟ ଦିଲ୍ଲୀ ଜଙ୍କସନ୍ କୁ ସ୍ଥାନାନ୍ତରିତ ହେବ।
ନୂଆ ଦିଲ୍ଲୀ-ମୁମ୍ବାଇ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ଦୂରନ୍ତୋ ଏକ୍ସପ୍ରେସ୍ (୨୨୨୦୯/୨୨୨୧୦) ହଜରତ ନିଜାମୁଦ୍ଦିନ ଷ୍ଟେସନରୁ ଚଳାଚଳ ଆରମ୍ଭ କରିବ।
ଅଧିକାରୀମାନେ ସ୍ପଷ୍ଟ କରିଛନ୍ତି ଯେ ଅତିରିକ୍ତ ଟ୍ରେନ୍ ଶୀଘ୍ର ଏହା ଅନୁସରଣ କରି ହଜରତ ନିଜାମୁଦ୍ଦିନ କିମ୍ବା ଦିଲ୍ଲୀ ସରାଇ ରୋହିଲ୍ଲାରୁ ଚଳାଚଳ ଆରମ୍ଭ କରିପାରେ, ଯାହା କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ସମ୍ଭାବ୍ୟତା ଏବଂ ଭିତ୍ତିଭୂମି ପ୍ରସ୍ତୁତି ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ।
ରେଳ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ ଡିଜିଟାଲ୍ ବୋର୍ଡ, ଘୋଷଣା ଏବଂ SMS ଆଲର୍ଟ ମାଧ୍ୟମରେ ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ପୂର୍ବରୁ ସୂଚିତ କରିବେ ବୋଲି ଆଶା କରାଯାଉଛି। ଯାତ୍ରା ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକର ଉତ୍ପତ୍ତି ଏବଂ ଗନ୍ତବ୍ୟସ୍ଥଳ ଯାଞ୍ଚ କରିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି।
ଆଉ ଅଧିକ ଦୈନିକ ଖବର ପାଇଁ ଦେଖନ୍ତୁ: odianews.co.in 🌐
✍️ © ଓଡ଼ିଆ ନ୍ୟୁଜ୍.କୋ.ଇନ୍ – ନିଜ ଭାଷାରେ ଖବର, ନିଜ ମାଟିର ସ୍ୱର ।

ଅସ୍ୱୀକାରୋକ୍ତି (Disclaimer):
ଏହି ୱେବସାଇଟ୍ରେ ପ୍ରକାଶିତ ସମସ୍ତ ସମାଚାର, ରାଶିଫଳ, ମତାମତ ଓ ବିଶ୍ଲେଷଣଗୁଡିକ କେବଳ ସାଧାରଣ ତଥ୍ୟ ଓ ଜଣାଇବା ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଛି। ଏହାକୁ ଅନୁସରଣ କରିବା ଅପରିହାର୍ଯ୍ୟ ନୁହେଁ। ଦୟାକରି ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ବିଚାରଧାରା, ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ନିୟମ ଓ ବୃହତ୍ ସନ୍ଦର୍ଭରେ ବିବେଚନା କରନ୍ତୁ। ଓଡ଼ିଆନ୍ୟୁଜ୍.କୋ.ଇନ୍ ଏହି ସୂଚନାର ବ୍ୟବହାର ସହିତ ଜନିତ କୌଣସି ପ୍ରତିକୁଳ ପରିଣାମ ପାଇଁ ଦାୟୀ ନୁହେଁ।